En himla massa frågor
Precis som titeln säger så ja jag har en himla massa frågor,
Jag har haft kanin i nästan 4-5 år 1 hane i 4 år och en hona i 1-2 år. Tanken var att dom skulle bli sällskap till varandra då honan köptes av en vän när hennes ena hona dog och andra sluta äta av sorg. Vi har haft dom i ute bur ihop några gånger men man kan inte lämna dom ensamma i den då dom ibland får för sig att gå på varandra.
Nått tips? på hur man ska kunna öva dom så dom klarar av att bo i samma bur året runt? just nu har honan en 2 våning but och hanen 1 våning med ute del så skulle dom dela så skulle honans but sättas ihop med hannens ute del.
Jag har också kompisar som när jag varit hoss som (enligt mig) skämmer bort sina kaniner vilket får mig känna mig som en dålig ägare dock är deras kaniner tävlings kaniner och våra är bara sällskap (vet inte om de gör nån skillnad) men jag tömmer bådas bajs låda 1 gång i veckan som får mat 1 gång och vatten 2-3 gånger varje dag dom har alltid tillgång till halm och hö och vi stor städar båda burar 3-4 gånger varje år, och får komma ut och gå i sele eller ute Hage så fort vi har tid (kan slänga in att dom är ute kaniner) är de tillräckligt för sällskaps kaniner eller kräver dom mer?
Vi har 2 katter också, 1 av dom är runt 7-8 år som rent ut sagt kan ligga bredvid kaninerna att och mysa utan problem, den andra vi har blir 6 månader i december som har fått för sig att kaninerna ser riktigt roliga ut och gärna trycker in tassarna genom gallret nått tips? på hur man får henne att inte göra de?
Först och främst måste jag fråga, är hanen kastrerad?
-' Malin Hultman
_' Snowflake's Kaniner, hoppkaniner i Eslöv, Skåne
Portfolio | Instagram-kanin | Instagram-katt
#1 ja hanen är kastrerad
Bondningsprocessen finns det många trådar om, men jag har aldrig gjort det.
Det där med att skämma bort sina kaniner, jag tycker att det du gör låter bra. Men du kanske kan ha ute dem i Hage lite mer? Om du har en stabil och säker Hage kan de vara ute utan uppsikt. Min kanin får vara i sin Hage så fort jag kommer hem från skolan och sen får han komma in på kvällen. Vad menar du med fri tillgång till halm? Kaniner behöver inte äta halm, om det är det du menar.
Om du sätter mer finmaskigt nät på buren så katten inte kan komma in med tassarna?
sociala medier jag använder mer eller mindre:
Wattpad: virrig ᔕ Instagram: lavendrclouds
Twitter: lavendrclouds ᔕ Tumblr: lavendrclouds
#3 Menade att dom inte kan vara i ute i Hage ihop utan uppsikt för att dom går på varandra, och nej dom har fri tillgång till bedd halm så de byts varje gång vi stor städar burarna.
Vi har provat att sätta smalare plast galler dock har katten rivigt upp de då.
Min tråd om bondingen mellan Charlie och Lille Skutt, har fått många bra tips? ;) :
http://kanin.ifokus.se/discussions/57ebd885ce12c41b78000321-satta-ihop-kaniner?discussions-1
Pets are not our whole life,
but they make our life whole