Varför skaffade du kanin?
Varför skaffade du just kanin av alla husdjur?
Lite nyfiken som alltid^^

Jag tycker kaniner är alldeles underbara djur :d
Min kusin hade en kanin, och jag var skitavis! Iofs brukade jag passa den på lov och sånt, men jag ville ha en egen (:

Efter vårt ena marsvin dog köpte mamma&pappa varsin kanin till syrran&mig. Vi hade inte en tanke på att skaffa kanin innan ;)

våran fösta kanin hette Ninni vi fick henne av en bonde vi känner typ, antagligen för vi ville .. men de var skit länge sedan så om det är en orsak så för att jag ville :P
Jenny
Medarbetare på Mode & Skönhet iFokus - sajten om mode, skönhet, smink, glitter & glamour!
Kika gärna in på min blogg

jag ville ha ett djur, och jag visste att jag inte skulle få katt eller hund, men kanin kanske? dessutom hade både jag och syrran haft kaniner när vi vart mindre.
jag frågade pappa och fick. nästa dag åkte vi iväg och tittade på en kanin som jag blev kär i, men den såldes bara ihop med sin lilla kompis, så vi köpte båda. När de dog var pappa desperat med att hitta ny kanin till mig, för han ville inte att jag skulle vara ledsen. sen hittade vi lille skutt och ronja i en annons och åkte och tingade dem. :)
så mitt svar på din fråga blir: jag ville ha ett djur och kanin var det ända passande husdjuret för mig eftersom de går att ha ute också. ^^

För alla i min släkt har haft :))
Min morfar hade fullt med lösa kaniner på sin gård ;P
Egentligen önskade jag mig en hund mest av allt! och jag tjatade, och tjatade XP men fick aldrig någon hund.. Någon gång i ettan, tror jag, fick jag några guldfiskar men ville fortfarande ha hund. Efter att vi haft fiskar i några år (kanske 2 eller 3) så hade vi bara kvar våra neontetror, och dessutom bara 4 av dem! Så vi gav dem till min granne, som sedan länge ägt fiskar.. Aja, något år eller så efter det, så frågade pappa om vi kanske skulle satsa på något smådjur, som en hamster eller en kanin. Jag svarade jag på frågan men jag lutade nog mest åt kanin, eftersom att mamma helst inte vill ha någon hamster eller råtta :/ Jag började leta lite fakta på nätet om kanin och läste, och läste.. Jag började nästan bli värsta geniet på kaniner! I alla fall så pratade jag, mamma och pappa lite om kaniner vid frukostbordet en gång och mamma tycke att det verkade bli bra! Någon hund skulle jag nog aldrig få, men ett mindre djur kunde man nog faktiskt lita på att få! Så var det snart min födelsedag! Och jag önskade mig en kanin såå mycket! På morgonen då jag vaknade kom jag ner och fick se alla presenter, men ögonen fastnade mest på kaninburen med alla kanintillbehör i. Jag fick en faktabok om kaniner också :) På söndagen i veckan, då jag fyllt år, så åkte vi till en djuraffär (jag, pappa och en kompis till mig) för att välja ut en söt liten kanin. Vi hade "förbokat", eller ska man kalla det köpt kaninen, men att jag skulle bara få välja en egen kanin, vilket fick bli Leo, den där söta, svarta litte krabaten som gömde sig i höet.. Han fick det bli! Och så nu verkar han ha det bra hemma hos oss och han är myyyycket älskad!
Alltså blir mitt svar på frågan att en hund blev för mycket med jobb, men en kanin skulle bli lika bra fast liiiite mindre jobb!

Jag har ju hamsteruppfödning och har haft hamstrar ända sen 2000! Men i våras kände jag att jag ville ha ngt djur som var lite mer att ta i, hamstrarna älskar jag och de är stora tjockisar och supergosiga - men de ligger ju inte direkt stilla i soffan och myser och det var detta jag saknade… för hund kan vi inte ha! Så då stog valet mellan kanin el. marsvin, vi hade ett par år tidigare passat en kompis marsvin och mamma tyckte inte om dessa söta varelser, de kissade och bajsade överallt och luktade stall gjorde det tydligen också!?? Så då föll valet på en kanin istället! =) Och sen råkade jag ju kliva in på Vinsta Zoo och där satt han min lille Buff!
Det var dock många veckors tjat innan det blev ett ja till att skaffa kanin, men nu så är Buffen hela familjens lilla älskling även om pappa har svårt att erkänna det! ; )
Jag hade haft 2 hamstrar och jag tyckte att dom var lite tråkiga. Så hade min kompis en kaninbur som jag skulle kunna få gratis om hon fick min hamsterbur till sina möss, så vi bytte. Sen en dag fter vi hade varit utomlands så tittade vi på blocket och hittade Leona :D

Mina 3-männingar hade kaniner när jag var mindre och sen dess har jag önskat mig kaniner. Har tjatat och tjatar. Var dessutom allergisk. Och förra sommaren på min födelsedag så kom Hampus <3 :)
Jag ville ha ett husdjur och kaniner var det djur som passade mig bäst. Ville alltid ha en liten pälsboll när jag var mindre och inte fåglar, sköldpaddor och fiskar som vi hade då.
Värdinna på Fantasy
Medarbetare på World of Warcraft

Min första kanin var en omplacering. Han bodde tidigare hos mina kusiner, som tröttnade ^^ Min kusin (som idag är 19 år) har fortfarande dåligt samvete för att hon inte gav honom den tid han förtjanade ;P

I stallet där jag & en kompis hade våra hästar bodde även tre kaniner som ingen tog hand om. Jag var inte så intresserad av kaniner, visst tyckte jag att de var söta & så, men mer än så var det inte. Men vi hade ju inte hjärta att bara låta de sitta i sina skitiga burar dag ut & dag in, så vi tog hand om dem.
En dag flyttade de ifrån stallet & där stod vi, utan kanin. Det kändes tomt & konstigt och vi bestämde oss - vi skulle skaffa kanin. Efter några veckor tingade vi Engla & Embla :)
/ Cissi, medarbetare på Kanin
www.frihetenskaniner.se

När jag fick min första kanin Sotis så var jag typ bara fem år. Jag var inte så jätte inreserad av kanier då. Men när jag hade blivit äldre blev jag bara ännu mer intresserad. Så nu har jag tre stycken underbara kaniner:)