Kanin iFokus

Kanin

Etikettbur-och-aktivering
Läst 942 ggr
[Nikita14]
0

Inomhus, vad ha som botten?

Tänkte flytta in min utekanin nu under vinterhalvåret. Problemet är att buren och hagen saknar botten, några tips? på vad man kan ha som botten inomhus? Hon är inte rumsren och har inte lärt sig gå på låda.

[AnimeV4]
0

Är du rädd om golvet - vaxduk + underlag eller filtar uppe på🙂

[Nikita14]
0

Har parkettgolv som jag är väldigt rädd om! Vaxduk är ett bra förslag, men har haft kanin inomhus tidigare som kissat igenom vaxduken :-(

[AnimeV4]
0

Hm. Hört att vissa använder byggplast! Det kanske kan funka?

[Nikita14]
0

Tack, byggplast borde ju kunna hålla tätt! Ska kolla upp det, tror faktiskt att vi redan har det hemma rent av!

[AnimeV4]
0

Ja, det känns säkrare och verkar ha en längre livslängd än vaxduk. Håller tummarna för att ni har det hemma så att ni slipper införskaffa😉

smellcaramell
0

Annars kan en spillbit från en plastmatta/våtrumsmatta också funka om man får tag i en som är tillräckligt stor :)

Smultrondraken70
2

Vi har deras Hage i vardagsrummet där de är på nätterna. Har haft byggplast som botten längst mot parketten och sedan en mjuk gymmatta över och sen ett lager fleece, då en är rexpälsar och har känsliga tassar. Har haft så i flera år. Har också haft byggplast mot parkett med enbart fleecefilt över till kaniner som inte varit helt rumsrena och har aldrig gått igenom någonting. Vaxduk däremot är inte 100%. Byggplast är bäst tycker jag!