Kanin iFokus

Kanin

Etikettsjukdomar
Läst 710 ggr
Emmetem
0

Veterinärbesök, pris?

Hej! Min lilla ängel har gått och troligtvis fått en tumör bakom ögat.. Därför fick vi remiss till Blå Stjärnan i Göteborg imorgon där vi ska kolla upp det och eventuellt göra en operation. Så troligtvis kommer ögat behövas opereras bort :( Jag undrar därför om det finns någon som gjort liknande operation på kanin eller katt som vet eventuellt pris för bortoperering av öga? Min kanin är inte försäkrad :(

/ Medarbetare på Hermelinkanin iFokus och Lejonkaniner iFokus.

[Devya]
2

Jag tror inte att någon kan ge dig ett exakt svar på hur mycket det kan komma att röra sig om. Det beror på kliniken och omständigheterna. 

Om du är osäker på att duhar råd så fråga dem hur mycket pengar det kan komma att röra sig om. Oftast är det bäst att fråga dem men inte ens de kan veta exakt hur mycket det blir för det kan uppstå konsekvenser.

Katthemsmatten
0

De stora djurklinikerna brukar kunna ge åtminstone en ungefärlig kostnad baserat på att allt går som förväntat. Håller tummarna för att det inte ska vara allt för allvarligt.

Medarbetare Hittekatter iFokus

[Melbun]
0

Det är bara att fråga. Dock tar de i rätt ordentligt med priset för att det inte ska riskera att bli mer än vad de sagt från början (förutsatt att allt går som planerat). Så det brukar bli lite billigare än vad de sagt. De brukar dessutom vara schyssta och skicka räkningen på faktura om man pratar med dem innan. Iaf kan jag tänka mig det vid dyrare operationer. (Har fått en del såna själv). Tror dock att det kan gå på några tusen, en kort sövning + åtgärd på tänder går på 3400 och då kostar ju narkosen en del. Hur som helst fråga, kanske kan ni komma överens om hur betalningen ska ske. Och såklart lycka till! Ska hålla tummarna för er :)

Emmetem
0

Tack så mycket för alla svar! Jag antar att det kommer bli svindyrt, menmen, vad gör man inte för sina små? Jag antar att det kommer gå på minst 8000kr som jag har räknat med iallafall då jag såg att någon hade opererat bort sin katts öga för den summan! Men sedan är det ju troligtvis en böld eller tumör också som ska bort och kostar mer. Jag får ringa dem imorgon bitti och fråga! Hoppas innerligt nu att det går att operera! :(

/ Medarbetare på Hermelinkanin iFokus och Lejonkaniner iFokus.

fossingen
0

#4 Beror allt från klinik, område, djurslag, använda material osv. Ibland får man dessutom fel pris i luren och får plusa på en nolla "pga fel informerad personal/annat". Här får man resa till sthlm för att få en böld opererad som ej innefattar ett nära organ, iaf enligt vårat djursjukhus här. Haha. Så skrattretande att inse hur inkompetent sagt det var av det djursjukhuset (de var ju bäst sa de snorkligt). När jag fått  opererat bölder förr och sen också i en by på annan klinik utan problem..  LOL (Sorry, för neg svar)
Räkna med minst 1500-2000 någonting i narkos till att börja med från en böld utan närstående organ. Kan lätt tänka mig så mycket mer eftersom ett öga är ändå ett öga. Sedan är det så mycket annat. Är den spriden? Har den farit mot ett ben och frätt?

Ring och dubbelkolla så du har ett hum. Faktura tar typ alla vid större summor. Avb fungerar kanske också.

[AnimeV4]
0

Kan variera mycket, men 5000-10.000 skulle jag varit beredd på att punga ut. Nu ska jag vara lite tråkig också. Det är inte alltför ovanligt att det bildas bölder i ögonhålan efter att man opererat bort det, tyvärr. Du kommer säkert att få mer info när det börjar närma sig/när du ringer.