Kanin iFokus

Kanin

Etikett: beteende-hälsa-och-skötsel
Läst 427 ggr
KaninCupcake
0

Ej tillräckligt omhändertagna?

Hej!

Vi har två dvv på 4 månader. Vi försöker städa buren ofta, men har inte alltid tid, det blir typ varannan dag lite halv slarvigt men två gånger i veckan byter vi allt spån och halm. Pellets får de ofta, påfyllning fyra gånger om dagen ungefär (kanske för mycket?) . Att vara ute i sele där emot får de ofta vara, varannan dag ungefär. Är detta inte tillräckligt bra? Snälla ge tips?, kanske inte kan ha kvar de!

Kolla in kaninernas sociala!

Instagram: _chocolate_bunnies_

Youtube: Polly, Plopp & Company

kaninpiss
1

Jag tycker de ska få komma ut ur buren varje dag några timmar. Inte bara varannan dag Jag skulle aldrig kunna låta dem sitta burad ett helt dygn i sträck.

Fridaaaa
4

Ja minska ner på pellets, ge lite per dag bara om du måste ge.
Höet är viktigast.

Städa bur tar inte många minuter. Handlar om prioritering!

Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

Elsa
2

Håller med ovan ^

Skulle försöka tillbringa lite mer tid med dom, kanske en liten stund några gånger om dagen istället för en lång stund varannan dag?

tixEntry
1

Att städa hela buren behöver du kanske inte göra så ofta, det beror på hur smutsig den blir. Om kaninerna går på låda eller bajsar och kissar i samma hörn alltid så behöver du mest bara städa lådan/det hörnet.

Det låter inte som att de får komma ut så mycket? Tänk så här: Om de är ute ur buren i 1-2 timmar så är de i buren i 22-23 timmar.

När du säger påfyllning, hur mycket ger du då? För dvärgvädurar räcker det absolut med ett par matskedar pellets om dagen, och vissa behöver inga pellets alls utan klarar sig på vatten och hö.

sociala medier jag använder mer eller mindre:
Wattpad: virrig   ᔕ   Instagram: lavendrclouds 
Twitter: lavendrclouds   ᔕ   Tumblr: lavendrclouds