Kanin iFokus

Kanin

Etikettallmänt
Läst 2061 ggr
Assalea
0

Billigt kanin hö

Jag säljer billigt kanin hö som även funkar bra för andra gnagare. Höet är en bra blandning av olika strån så att kaninen får i sig många nyttigheter samt att höet är väldigt välsmakande för djuren. Höet är analyserat och kontrollerat så att näringsvärden är bra och godkända. Höet säljes i olika storlekar: Påse (500g) 40kr Liten säck (1kg) 60kr Stor säck (2kg) 100kr Se bild nedan. Detta är ett väldigt bra pris t.ex. jämfört med djuraffärer är detta halva priset. Vid frågor är det bara att höra av sig

Assalea
0
Assalea
0
Assalea
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
Fridaaaa
0

Liten parantes: Kaniner är inte gnagare.

Ett tips: Skriv vart det finns

Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

tiger tok
0

Du kan inte sälja ännu större säckar? 😊

Assalea
0

Jo visst kan jag det hur mycket hade du tänkt dig?

Assalea
0

Finns i Linköping

tiger tok
0

Jag är tyvärr inte intresserad av att köpa, men tänkte på andra personer som kanske vill ha mer!! 😀 ☺

Assalea
0

Ok men absolut går det att ordna större säckar!

Assalea
0
Assalea
0
sossos
0

Hade gärna köpt om det var närmare Göteborg, tänkte byta det hö jag har men får leta vidare:(

Pets are not our whole life,
but they make our life whole

Assalea
0

Funderar på att pka till liseberg under hösten, då skulle vi kunna mötas upp någonstans ;)

sossos
0

#13 Ja, det låter bra, skickar när när jag kommer hem, måste höra med mamma först ;-)

[Melbun]
3

#14 Finns ju gott om om bönder och stall i Göteborg som säljer 10kgs höbalar för under hundralappen. Köper själv höbalar från djuraffär för 99kr och man får 10kg ungefär.

sossos
0

#15 Har testat ganska många men märkt att Lille Skutt nyser av de flesta, även de som står att de är dammfria. Tror att han är ganska känslig så vill testa allt möjligt nu och se vad som är bäst sen ;-)

fossingen
4

#0 100 kr för 2 kg tar du. Måste inflika att djurbutiker tar ca 150 kr för 4 kg hö.

Ett tips? bara för din försäljning att hålla nere priserna  mer :)

Assalea
0

Får kolla upp det djuraffärerna i närområdet vad jag sett tar mer än 200kr för 2kg…

Fridaaaa
0

Ja 100 kr för 2 kg är ju långt ifrån billigt.

Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

zemlathebunny
0

Här där jag bor tar dom 150 för 2 kg

Gremlins
2

Hjälp, vilka priser! 150 kr för 2 kg = 75 kg/kg. Nu har ju jag 3 hästar ( + 17 kaniner) så det går åt minst 30 kg hö/dag!  Betalar 500 kr för 300 kg = 1,66 kr/kg.

Kaninernasbästa
0

Där jag bor tar de 139kr för 4 kg i djuraffär har jag för mig.

Men vi köper av en bonde som säljer en liten bal för 30 kr, och höet är helt underbart! Tror det är ca 10 kg, eller har inte vägt men tror småbalar brukar vara på något sånt!

Så jag tipsar också att sänka priserna ;) Har du lagt ut annonser på Blocket? Tror det finns ännu fler köpare där! :D

sossos
0

Har dock dåliga erfarenhet ar av hö från djuraffär då jag tycker att det är dammigt, Lille Skutt är överkänslig motdamm så vill hitta ett helt dammfritt hö.

sossos
0

Går hästhö lika bra till kaniner? Eller behöver kaniner andra näringsämnen?

[RC1393]
0

#24 Hur du än gör kan du inte få in andra näringsämnen i hö, bara olika mängd. Hö som hö, "hästhö" fungerar lika bra till vilken gräsätare som helst. Även ett "hästhö" kan kräva tillskott till för att kunna fodras med till häst.

tiger tok
0

Hösthö brukar vara grovt och bra, brukar oftast funka!!

sossos
0

#25 #26 Tack! Finns ju många som säljer till hästar i de e ofta ganska billigt så det är ju bra att det går till kanin oxå ;-) Jag självklart kan de inte inehåööa alla näringsämnen :)

[Melbun]
0

#27 Många djuraffär (iaf min) köper in från bönder och packar om själva, så det var den typen av hö jag syftade på. Man kan ju skippa djuraffären och köpa direkt från bonden bara :P Men som sagt det finns rätt många i och runt Göteborg. Det är bara att leta på fb, hästnet och blocket. :)