Köpa vuxen kanin
Hej! Jag är en tjej på 17 år som tidigare har haft 2 kaniner, har nu varit utan i ett par år men är verkligen sugen på en ny! Har alltså erfarenhet av att vara kaninägare men tidigare har jag köpt ungar. Denna gång funderar jag på att köpa en vuxen kanin som inte får den kärlek han/hon behöver i sitt nuvarande hem men har inte riktigt koll på vad man bör tänka på vid ett köp av en vuxen kanin. Hur fungerar miljöombyten för dem? Hur ska jag göra för att på bästa sätt få kaninen så pass lätthanterlig och trevlig som jag skulle vilja ha den? Tacksam för svar!
Jag har bara erfarenhet av att köpa vuxna kaniner, men jag tycker att det som gäller när man skaffar en unge gäller lika bra för vuxna kaniner. Ge dem tid att vänja sig vid sitt nya hem, hantera dem på deras villkor, ge mycket tid åt att bygga upp tillit osv. Kan tänka mig att det både kan ta kortare och längre tid för kaninen att lita på en när den är vuxen, beroende på vilken relation till människor den haft tidigare. Så det är nog ganska individuellt beroende på situation.
Kaninerna Benjie och Luna
Tumblr - ☆ - Instagram
Medlem i Sveriges Kaninvälfärdsförening
#1 Gav ett bra svar :)
sociala medier jag använder mer eller mindre:
Wattpad: virrig ᔕ Instagram: lavendrclouds
Twitter: lavendrclouds ᔕ Tumblr: lavendrclouds