Kanin iFokus

Kanin

Etikett: köpes-säljes-transport
Läst 820 ggr
emms
0

(S/Utlånas) Mio letar tillfälligt hem!

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Hej!

Mitt liv har varit totalt kaos senaste halvåret och har flyttat runt som en galning och har ärligt talat ingenstans att bo just nu. Flyttar runt bland kompisar. Lång historia kort sådär 😉

Men, detta är inte optimalt när man har en kanin. 
Mio bor just nu i garaget ("karantän" nu när gulsoten härjar) hos min kompis där jag med sover för tillfället. Men han kan inte bo här länge till och jag vet ärligt talat inte vad jag ska göra. 

Så jag vänder mig till er och hoppas att det finns någon här ute som skulle kunna hjälpa mig. 

Mio behöver alltså någonstans att bo tills dess att jag kan ta hand om honom själv. Meningen är att jag ska ta tillbaka honom så småningom, kanske om någon till några månader. Men känner du som passar honom att du fastnar totalt för honom och jag tycker att han har det bra hos dig så kan jag tänka mig att lämna bort honom, kanske att jag då lånar honom någon gång då och då. 

Mio som är en fransk vädur är världens mysigaste kanin. Vill du ha en kanin som kan sitta och gosa i timmar så är det Mio, han vet inget bättre. Älskar alla och skulle passa i nästan alla hem. Aldrig någonsin visat några aggressiva tendenser och skulle säkert passa bra i en barnfamilj. Han är ju inte så ömtålig.

Han är rumsren och kan gå löst inne, sladdar kan man inte ha framme men han har aldrig någonsin gnagt på någon inredning. Han kan även bo ute om man inte bor nära gulsoten eller har vaccin nära (jag kan stå för kostnaden för detta). 

Han är kastrerad och kan troligen gå ihop med en LUGN hona, ingen som är för aktiv. Han bodde med en mer aktiv hona innan men blev stressad och sjuk av detta.

Om någon skulle kunna tänka sig att ta hand om Mio ett tag skulle jag varit evigt tacksam och jag lovar att du som tar dig an honom kommer älska honom.

Han finns just nu i Skåne (osby) men kan köra upp till norrland och lämna honom om det skulle behövas! Allt för min bebis. 

Hoppas verkligen verkligen någon vill ta hand om honom. Skulle betyda så mycket! 
Ni kan nå mig antingen här eller på: eemma_sleep@hotmail.com

Emma

tiger tok
0

Kan kolla med några jag känner!! 😀 ☺

Irmelinis
0

Han får gärna bo här, vi har mycket plats och många lugna honor som skulle tycka om sällskap. 👍 
Vi har lediga rum både inne, i källaren och ute i kaninrummet. Vi bor i Tranemo kommun (man åker mot Ljungby, Värnamo, Gislaved sen Tranemo, ca 2 tim resa från Osby)

Uppfödning dvärgvädur och velveteen lop: 
www.alrunans.weebly.com/
Medlem i Sveriges Kaninvälfärdsförening

emms
0

#2 Åh gud vad härligt! Hoppades lite på att du skulle svara 😇

Skickar ett mail till dig strax. 

❤️❤️ Tack!

Emma

[Howres]
0

Finns han kvar? :)

emms
0

#4 nej! Han flyttade till Irmelinis idag. Där kommer han ha det super tills dess att jag kan ta hand om honom igen :)

Emma