Kanin iFokus

Kanin

Etikett: bilder
Läst 1018 ggr
eelliieeee
4

Bildtråd: Några av mina kaniner

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
Förhandsgranskning av bild 1 av 2
Förhandsgranskning av bild 2 av 2

Tänkte skapa en bildtråd där jag kan lägga upp bilder (såklart) på mina, mammas och min systers kaniner. Tänkte börja med att lägga upp två bilder var på mina kaniner! :)

På dessa två bilder är min satinrexhane, Ibris Eskil (kallas Eskil). Han är den gosigaste av min kaniner och vill bli klappad hela tiden. Alltid framme vid luckan när man kommer :)

eelliieeee
1

Här har vi Trassel som är en korsning. Honom köpte vi akut till min kastrerade hane då han blev ensam. Dock trodde vi att Trassel var en hona, men det visade sig att det var en hane när vi fick hem honom. Detta påverkade som tur var inte relationen mellan honom och hans burkompis utan de levde tillsammans tills dess att den andre hanen gick bort.

Trassel är lös i trädgården varje dag och är också han alltid framme vid luckan när man kommer ;)

eelliieeee
1

Här har vi Skrållan, min hermelinfuchshona! Hon bor tillsammans med Leeroy, min kastrerade hane. Hon är en ganska typisk hona med sina humörsvängningar men oftast är hon glad och positiv. Skrållan kommer hoppandes i full fart när man närmar sig burarna (hon och Leeroy har två burar i en stor hage) i hopp om att få en liten godbit eller bli kliad :)

eelliieeee
0

Leeroy får komma härnäst eftersom han nyss var på tal. Detta är en mycket speciell kanin som förut var extremt aggressiv mot allt och alla men som nu har lugnat ner sig. Däremot attackerar han fortfarande katter och hundar men skulle aldrig göra något dumt mot sin burkompis Skrållan eller mot människor. 

Han är nästan helt döv vilket försvårar när man ska ropa in honom när han är lös i trädgården ;) Också han hänger på Skrållan och kommer hoppandes fram till gallret när man är på väg dit :)

eelliieeee
0

Mellerudstorps Jezzie är detta (kallas Doris). Hon är precis som Eskil, en satinrexpälsad dvärgvädur. Det tog 6-7 månader innan öronen la sig ner för att stanna där då de började ställa sig halvt när hon blev könsmogen :)

Hon ger mig alltid pussar och hoppar upp i mitt knä så fort hon kan. Dock är hon ingen riktig myskanin som vill bli klappad och gosad med (som Eskil) utan hon vill aktiveras istället vilket vi gör genom trickträning och lite hinderhoppning.

En väldigt charmig kanin är hon med sin härliga teckning och är alltid framme vid luckan så fort hon hör fotsteg. :)

tiger tok
0

Gud vad fina kaniner, och trassels teckning verkligen älskar jag!!

eelliieeee
0

Detta är Sherlock, min mammas hermelinkanin. Han är bara 9 veckor gammal och ursöt! :) Han har bara varit hos oss i drygt en vecka så vi har inte grejat överdrivet mycket med honom än för att han ska få bo in sig ordentligt då han är lite otrygg i sig själv, men han växer mer och mer för varje dag. Tycker om att mysa i famnen men också att utforska lite utanför buren och hälsa på de andra kaninerna. Ett riktigt litet charmtroll! :)

Irmelinis
0

Sherlock är ju ett underbart namn på en kanin! 

Snygga dvv- rexar också 👍

Uppfödning dvärgvädur och velveteen lop: 
www.alrunans.weebly.com/
Medlem i Sveriges Kaninvälfärdsförening

tixEntry
0

Vilka underbara kaniner! Jag gillar särskilt Eskils färg, och med de där ögonen.😍

sociala medier jag använder mer eller mindre:
Wattpad: virrig   ᔕ   Instagram: lavendrclouds 
Twitter: lavendrclouds   ᔕ   Tumblr: lavendrclouds

eelliieeee
0

#5 Tack! Trassel brukar många ha som favorit här ;) #7 Kaninerna tackar! Min mamma kunde inte låta bli att namnge Sherlock efter sin favoritkaraktär haha :) #8 De som ser Eskil brukar säga att han ser ut som ett gosedjur med den teckning, päls och ögonfärg han har. En liten sagokanin 😀

eelliieeee
1
Förhandsgranskning av bild 1 av 9
Förhandsgranskning av bild 2 av 9
Förhandsgranskning av bild 3 av 9
Förhandsgranskning av bild 4 av 9
Förhandsgranskning av bild 5 av 9
Förhandsgranskning av bild 6 av 9
Förhandsgranskning av bild 7 av 9
Förhandsgranskning av bild 8 av 9
Förhandsgranskning av bild 9 av 9

Kaniner i korgar och kaniner på skateboards är det charmigaste som finns tycker jag haha :) Här är en blandad kompott av bilder på Leeroy, Lillen (avliden), Doris, Skrållan, Trassel, Eskil och Professorn (avliden) 🙂

eelliieeee
0

Detta är min systers franska vädurshona, Quincy. Hon bor i ett stall tillsammans med en belgisk jättehona, Pyret (som jag tyvärr inte har foton på). De är precis som hundar båda två, men Quincy är mer för att mysa. Hon är precis lika snäll som hon är stor :)

[BunnyTok]
0

#10 Aw=) Vilken fin kaninpussbild😍