Allt är bara fel!!!!!!!

Inte kul… Vet dock inte vad du ska göra.. ;(
Stackare. Hoppas att oturen går över snart <'3

Åk till veterinären och ta reda på hur allvarligt bettfelet är -> du måste du börja klippa tänderna med jämna mellanrum eller om bettfelet är väldigt besvärligt, avliva kaninen.
Tovorna kan du reda ut, och den lösa klon kan du ta bort.
stackars dig. Du och din kanin verkar ha oturen på eran sida:( Tröstkramar<3 hoppas att det vänder snart
#4: Bra svar ;)

#4 Kan jag verkligen ta bort klon? O;

Bettfel är inga problem. Det gäller bara att hålla koll på tänderna och klippa dom med jämna mellanrum med en tång.
Bäst är att först gå till veterinären så att dom kan hjälpa dig och även visa hur du ska göra..
Jag känner till flera kaniner som har levt bra trots bettfel.. :)
Tovorna.. Ja du får väl klippa och sedan hålla efter, dvs borsta varje dag, lr kanske varannan det märker du ju.. Det är ju ett jätte bra sätt för er att kela oxå, istället för att klappa på honom med handen så "klappar" du med borsten.. :)
Så det löser sig bara man får bort d värsta tovorna nu från början så är det bara börja på ny kula..
Om klon är lös så ramlar den väl troligast av, och om han inte har några problem med det så är det ju bara att gå vidare..
Du ska se att det är inte så farligt.. 
// Nathalie
#4: Ja, om den är lös, som du skrev att den var ;)

Tovorna förebygger man genom att borsta. Det ansvaret tar man på sig när man köper en långhårig kanin :)

Kan det bli avlivning?

#11 Varför skulle det bli det? :)
#11: Det beror ju på vad det är för slags bettfel, men det brukar funka att man klipper tänderna om bettfelet sitter på framtänderna.

Det skulle du ha tänkt på innan du köpte en långhårig kanin. Visst är det gulligt, men det är ofta mycket pälsjobb.
Jag borstar minst 20 minuter om dagen för att förebygga tovor. Sånt får man räkna med helt enkelt!
/ Cissi, medarbetare på Kanin
www.frihetenskaniner.se

#12 Inte vet jag.

Sen kan ju vissa långhår ha mycket lättskött päls. Myran har superfin pälskvalité och jag behöver bara borsta 1 gång i veckan.

Han sitter och skakar typ.
#17: Eho? :P

#17: Vad menar du?
#16: Det är klart. Det skulle funka för mig också att borsta en gång i veckan, men jag borstar ändå varje dag. Det skadar ju inte direkt.
Det är ändå sånt man borde tänka på tycker jag. Att man tänker igenom det - kaninen kan behöva borstas varje dag, eller varannan, eller någon gång ibland.
/ Cissi, medarbetare på Kanin
www.frihetenskaniner.se

#17 Oj? Varför då?

#20 Ingen aning ..

Okej.. Du har inte lust att utveckla? Det kanske är något som behöver ordnas med en gång?
Hur menar du med skakar?

#22 När jag har tittat på klon så skakar han. Som när en kanin andas så skakar nosen fast hela han skakar xD

Okej … Vet tyvärr inte vad det kan vara men..
Han skakar förmodligen för att det gör ont och han blir rädd. Åk till vetten och få hjälp!
Ja, åk till veterinären och få hjälp med klon.
Börja borsta honom varje eller varannan dag för att bli av med tovorna. Långhåriga kaniner får tovor så dom måste man borsta :)
Tänderna kan du klippa hos veterinär eller hemma själv om någon lär dig eller dina föräldrar hur man gör. Det beror väl lite på hur allvarligt det är kanske. Kolla med en veterinär!
.: Dance like there is no tomorrow :.
[Lyssna på någon av mina låtar -
”Jag är en liten bajskorv” på Spotify]

ring eller åk till veterinären ? det verkar väl som det bästa!:)
Jenny
Medarbetare på Mode & Skönhet iFokus - sajten om mode, skönhet, smink, glitter & glamour!
Kika gärna in på min blogg