Vilka färger har dem?
Kan ingenting om färger, teckning och manar men har googlat lite och kommit fram till nånting i alla fall. Vad jag tror är att den ena är Wienertecknad viltgul och den andra är Wienertecknad vit blåögd. Har jag fel och isåfall, rätta mig! Skriv gärna också om dem är dubbel eller enkelmanade, båda är lejonhuvade dvärgvädurer. Den "bruna" har vit svans om det är till hjälp och den vita har blå ögon.
Den vita ser ut att vara vit blåögd och den bruna ser ut att vara Madagaskar tecknad eller viltgul rödförstärkt!
Den vita är vit blåögd och den andra ser ut att vara madagaskar, ev kanel. Har du någon till bild på den?
Medarbetare på
Kaninmagazinet.se
Jag fotar nya bilder imorgon! Vad tror ni om teckningen och manen?
Men vi har ju skrivit teckningen/ färgen?! Kaninungarna du har är enfärgade alltså har dem ingen teckning, dem har en färg! Men som sagt fota fler bilder så man kan fastställa säkert! Förlåt om jag låter arg, är väldigt trött! 😊 Dem ser ut att vara enkel manade!
Okej, som sagt kan jag ingenting om färger och sånt så trodde att dom alltid hade en teckning också.
#5 ja fast vit svans på den bruna, skriver ju TS, då är den ju inte enfärgad (?), fast nu kanske det är jag som är trött, hehe;)
En vit blåögd kan inte vara wienertecknad, det heter bara vit blåögd.
Tycker också wienertecknad madagaskar eller kanel.
#7 jag vet faktiskt inte, t.e.x viltfärgade kaniner har ju vit undersida på sin svans men dem har ju ändå ingen teckning? Det är lite intressant det här med färg och genetik!
Jag skulle säga att den vita är vit blåögd och den bruna är kanel.
Wienertecknat (WT) innebär att kaninen har vita fläckar. Det kan vara pyttelite vitt på ett ben men ändå vara WT. Vilket betyder att vita kaniner inte kan vara wienertecknade. :)
Och jag kan inte gränsen mellan madagaskar och kanel (madagaskar är mörkare) men skulle säga att den är kanel. Jag vet dock inte hur det kommer sig att den har vit svans.
sociala medier jag använder mer eller mindre:
Wattpad: virrig ᔕ Instagram: lavendrclouds
Twitter: lavendrclouds ᔕ Tumblr: lavendrclouds
Ny bild på den bruna
Den är kanel!
Jepp, kanel är den. :)
sociala medier jag använder mer eller mindre:
Wattpad: virrig ᔕ Instagram: lavendrclouds
Twitter: lavendrclouds ᔕ Tumblr: lavendrclouds