Kanin iFokus

Kanin

Etikett: beteende-hälsa-och-skötsel
Läst 600 ggr
Whatsupdoc?
1

Cora krafsar & biter i mina kläder

Cora har börjat krafsa & bita i mina kläder. Är det bra eller dåligt? Hon har aldrig gjort det innan.

tiger tok
0

Har inte du gjort en sådan här tråd redan?

Whatsupdoc?
0

jo, men jag kan inte ta väck den som jag kunnat göra innan.

[fin_kanin]
1

Kanske hon vill ha uppmärksamhet. Har hon vart mer rastlös på sista tiden? Har hon pinnar hon kan gnaga på, eller något att gräva i? Hur gammal är hon? Min hankanin gör samma sak ibland, när han typ är arg på mig när jag t.ex. har klippt klorna på honom, vilket inte är populärt;) Gör hon det på ett "lekfullt" sätt eller mer argt?

Whatsupdoc?
0

#3 Jag har skaffat pinnar(i regnet ;)  ) & jag klippte hennes klor för några dagar sen, tillsammans med Charlie(hennes pojkvän sen några månader). Hon är snart 1 år. Vet inte, hon tar inte i så det gör jätte-ont, men jag blir inte arg på henne, och skulle aldrig vilja bli det, inte heller på Charlie.

Whatsupdoc?
0

#3 Jag klippte hennes klor för några dagar sen, tillsammans med Charlie(hennes pojkvän sen några månader). Hon är snart 1 år. Vet inte, hon tar inte i så det gör jätte-ont.

Linjen
0

Min hona gjorde så en gång efter att jag hade gett henne lite godis. Troligen ville hon ha mer då. Eller så luktade det godis om mina kläder. En annan gång gjorde hon så när jag hade gett henne medicin, hade henne i knät och andra kaninnen hoppade upp och satte sig ivägen för henne, då ville hon nog bara komma ner från mitt knä. Så det kanske betyder lite olika beroende på situation. Om hon gör så när du håller i henne kanske hon bara vill komma ner.

Whatsupdoc?
0

#6 Det kan nog vara att hon tigger om godis ;) Eller att jag är i vägen när hon vill förbi. Hon har aldrig gjort det förut så.

Whatsupdoc?
0

#6 Eller att jag är i vägen när hon vill förbi. Hon har aldrig gjort det förut så.

tixEntry
0

Brukar du ha godiset till dem i någon speciell ficka? Jag har alltid godiset i samma ficka när simba ska få lite, så då springer han runt mig och letar efter godiset, och när han hittar det så börjar han gräva och försöka bita sönder fickan för att få tag på godiset. Kan Cora göra likadant kanske? :)

sociala medier jag använder mer eller mindre:
Wattpad: virrig   ᔕ   Instagram: lavendrclouds 
Twitter: lavendrclouds   ᔕ   Tumblr: lavendrclouds

Whatsupdoc?
0

#9 Nej, jag har det i en påse långt från deras räckvidd i en påse ;) Men kan vara att hon kanske tror att jag gömmer det.