Hjälp mig, snälla!!!
Hej! Våra kaniner bajsar JÄTTEMYCKET i sin bur! Har inget stort problem med detta, det är bara det att jag hört att detta betyder att kaninerna trivs! Det vore ju bra, men frågan är om det är sant?! Är det sant att om kaninerna bajsar JÄTTEMYCKET, trivs dem då??? SUPERTACKSAM FÖR SVAR!!!🤔👌🏻🐰
Ta det lite lugnt:) Du behöver inte använda en massa stora bokstäver och utropstecken samt frågetecken om det inte är så arvarligt. Skriv bara tex i rubriken
Fråga: bajsar kaniner mycket i sin bur om dom trivs?
Om det däremot är arvarligt. Hjälp! Varför gör kaninen så här?
Hoppas att du inte tar illa emot🙂
--------------------------------------------------------------------------------------------------
Jag vet inte riktigt om dom bajsar mycket i sin bur om dom trivs. Jag tror att dom är 100% rumsrena. När min kanin gnisslar lite med tänderna när jag kliar henne så är det ett tecken på att hon trivs eller vältrar sig❤️
Nej, mängden bajs beror inte på hur bra kaninen trivs, utan på hur mycket och vad den äter.
En kanin som inte äter som den ska, tex pga sjukdom, får mindre pluttar och mindre mängd avföring. Men om kaninen bajsar som den ska så är det ett tecken på att matsmältningen fungerar, inte på att den trivs.
Tack för alla svar, och till #1: Haha förlåt, vad jag överdrev!😂
Alltså, kaninerna bajsar utanför toalådan!
#3 Ingen fara🙂
#4 Om dom bajsar utanför toalådan så sätt höhäcken där och lägg lite bajspluttar där, samt ställ lådan i det hörnet där dom mest gör sina behov👍
---------------------------------------------------------------------------------------------------
Tack för att det var 3 som tyckte om min kommentar på #1❤️
Bjuder på en bild på Mira som tack:)