Kanin iFokus

Kanin

Etikettallmänt
Läst 545 ggr
Marsvinsmamman
2

Vila i frid Bodil

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

I eftermiddags när vi kom hem från stranden låg vår fina Bodil död i hagen. Inga symptom på något alls och hon var som vanligt innan vi åkte. Detta var en chock och nu är man ju så klart väldigt orolig att hennes livskamrat Frans ska drabbas av något liknande - om det nu är något smittsamt. Men som sagt så visade Bodil inga symptom alls och åt som vanligt. Hon var 4-5 år och okastrerad så risken finns ju att livmodercancer eller något annat invärtes tog hennes liv. Kaniner döljer ju ohälsa väldigt väl, fast lite märkligt är det ju att hon ätit som vanligt och varit pigg och glad. Tankarna går också till rvdh. fast återigen - utan obduktion får man ju aldrig veta svaret. 

Detta var oerhört ledsamt och istället för en fin sommarkväll med grillning så blev det en sorgens och saknadens afton. Och kamraten Frans som alltid legat tätt invid Bodils sida och slickat henne, får sova ensam inatt.

❤️❤️❤️ Vila i frid lilla Bodil! ❤️❤️❤️

Smultrondraken70
0

❤️Kram❤️vila i frid, finaste Bodil.

taxidriver142
0

❤️

Marsvinsmamman
0

Tack för hjärtana! Vi gjorde en fin begravning för Bodil igår kväll, vid vår speciella plats i trädgården. Jag var så orolig för Frans, så jag tittade till honom hela tiden och vågade inte lägga mig förrän sent in på natten. Men han visade inga tecken på sjukdom, som tur var.

Idag har jag tagit ett steg närmare hopsläpp med den här dumpade honan som jag har här hemma sedan en månad tillbaka. Hon och Bodil gick ju alls inte ihop, och de har fått ha hagarna bredvid varandra med dubbla galler för att inte skada varandra.  Nu när Bodil inte längre finns hos oss, så tänker jag att Frans kanske kunde få henne som kamrat istället. Nu på morgonen har jag plockat bort säkerhetsgallret mellan dem så det bara är kompostgaller som skiljer dem åt. Det innebär att de kan få in nosarna till varandra. Inga attacker än så länge, men små smakprov på pälsarna. De har fått foder på var sin sida om gallret och ätit tillsammans, samt att de nibblar gräs med nosarna nära varandra genom gallret. Frans är väldigt hanig, trots att han är mer än 8 år och kastrerad, så det vill till att hans hona inte blir sur när han cirklar och hummar.

[MiraForever]
0

🌺Vila i frid🌺
#3 Hoppas att det går bra🙂