Kanin iFokus

Kanin

Etikett: beteende-hälsa-och-skötsel
Läst 672 ggr
Whatsupdoc?
0

Cora gör utfall mot Charlie. Orolig.

Om Cora gör utfall mot Charlie, ska jag vara orolig eller låta det vara? Han ger igen för det mesta, men jag är orolig att hon inte gillar honom mer.

Linjen
0

Hur länge har dom varit tillsammans? Jag har för mig att jag läst att när två kaniner blivit vänner kan dom ändå småbråka en del de första månaderna. Så länge dom inte bråkar allvarligt och ingen blir skadad är det säkert ingen fara. Min hona gör utfall mot hanen ibland om han "glömmer sin plats" eller om hon helt enkelt vill vara ifred. Jag har dock bara haft kaniner i ett år och har inte så mycket erfarenhet. Någon annan har kanske mera tips?.

Whatsupdoc?
0

# De har känt varann i några månader. Kan nog vara så som du säger.

Whatsupdoc?
0

#1 Charlie är 2 år & Cora är snart 1, men Cora verkar ha blivit den dominanta, fast båda är kastrerade. Pälstussar flyger ibland, men ingen har nån skada vad jag kan se, men det kan vara att de döljer det för att det ligger i deras natur att inte visa nån svaghet.

Linjen
0

Ja så länge det inte blir värre är det nog bara att avvakta och se om det blir lite bättre. Såg på mina att dom bråkar mer när dom kommer ut i beteshagen. Det flyger päls då också, men jag har inte heller sett att någon är skadad. Sitter dom i samma bur/hage varje dag? Om man flyttar runt dom kanske dom känner att dom behöver börja om och göra upp om rangen på nytt?

Whatsupdoc?
0

Jag har de ute tillsammans varje dag de sticker alltid till sin favoritplats under sängen. Har inte vågat ha de i samma bur men har tänkt att sätta ihop burarna, för de kan dela bur ibland korta tider.

Whatsupdoc?
0

#4 Jag har de ute tillsammans varje dag de sticker alltid till sin favoritplats under sängen. Har inte vågat ha de i samma bur men har tänkt att sätta ihop burarna, för de kan vara i samma bur ibland.