Kanin iFokus

Kanin

Etikett: köpes-säljes-transport
Läst 484 ggr
[jonuttz]
0

(S) Tre kaniner letar nytt hem ...

Det är med stor sorg och klump i bröstet jag nu letar efter ett nytt hem till våra små älsklingar… Anledningen är att jag och min sambo nu separerar, hon sticker utomlands och jag kan inte ta hand om dem själv.

Jag bor i Skara strax utanför Skövde, alltså i Västra Götalands Län så måste hämtas på plats.

Vi har tre stycken, två av dem (Mongo och Yoda) trivs bra tillsammans, den tredje (Sudo) bor ensam då vi försökt få ihop dem men ännu inte lyckats.

Sudo är en hona på inte ens ett år som jag gärna ser hamnar tillsammans med sin egen ras som är lejonhuvad dvärgvädur, hon är ej steriliserad och är väldigt social och älskar att gosa och bli kliad och myst med. Hon är vit i pälsen med stora fina blåa ögon, enligt veterinär kan hon eventuellt ha lite trång andning men det hindrar henne inte från att skutta runt och leva rövare med glatta steg.

Mongo som är av rasen hermelin är en 3-5 år gammal hona som bor tillsammans med en lufsig han dvärgvädur vid namn Yoda som är av ungefär samma ålder. Båda är kastrerade/steriliserade och har bott tillsammans i två år nu.

Mongo kan vara lite besvärlig då hon inte tycker om att gosa så mycket förutom med sin Yoda, men han å andra sidan älskar inget mer än att bli ompysslad och gosad med!

Jag kan få fram bilder om önskas, det finns burar att skickas med till dem.