Kanin iFokus

Kanin

Etikettsjukdomar
Läst 950 ggr
sländanskaniner
0

Kula under hakan, hjälp

Min dvärgvädurshona på ett år har fått en jättestor kula under hakan och nu har den även växt mot kinden på sidan.
Först såg det bara ut som en dubbelhaka men den växer och är hård.
För ca 2-3 veckor sedan fick hon en kull på 7 dödfödda kaninungar, vet inte om det kan ha med det att göra på något vis. 
Ringde våran smådjursklinik här i Uddevalla och de sa att det antingen var en tumör eller infektion, samtidigt som de säge att de inte kan något om kaniner. Men vi fick iallafall en tid om två dagar…
Känner mig jätteorolig och vet att den kommer växa mycket på 2 dagar..

Vad tror ni det är?

sländanskaniner
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

-

sländanskaniner
0

-

sländanskaniner
0

-

Smultrondraken70
0

Finns det ingen veterinär där du bor som kan något om kaniner? Kolla upp om det finns några mindre kliniker kanske som kan kaniner! Jagade själv veterinär här på Öland för någon vecka sedan och största djursjukhuset utanför Kalmar hänvisade mig till en jätteliten klinik som jag inte visste fanns, med endast en veterinär som är jätteduktig på kaniner:) kan vara värt att kolla upp. Tyvärr har jag ingen aning om vad svullnaden kan vara. Lycka till iallafall och hoppas det inte är nåt farligt❤️

sländanskaniner
0

#4 Försöker få tag på blå stjärnan, de hade tlf tid 11-12, annars så svarar de i mån om dit.. trögt :)
Tack så mycket!!

Hanna
1

Något med tänderna?

Sajtvärd på reptiler ifokus.
Medarbetare på leopardgecko ifokus

micki83
1

En av mina kaniner hade en stor bula på halsen/ kinden som vi först inte sett. När veterinären skar i den (notera, han var nedsövd under undersökningen) så var den solid, en fettknöl eller kanske en tumör. Den gick dock bra att operera bort och kaninen hade inga mer symptom efter det.

Peak303
0

Att en satinrex dvv får böldr i käke av bettfel är inte ovanligt. Vilken stam har hon?

-'  Malin Hultman
_' Snowflake's Kaniner, hoppkaniner i Eslöv, Skåne
Portfolio | Instagram-kanin | Instagram-katt 

CelsiusT
0

Kolla "villa qurera" och västra djursjukhuset också.

Medarbetare på westernridning.ifokus

[Wickedwoman]
0

En kanin jag hade som liten fick en böld under hakan som efter ett par dagar sprack och kaninen dog. Det va troligtvis någon infektion som hade med tänderna att göra. Så jag hade inte väntat! Leta upp en annan veterinär som har tid att titta på kaninen så fort som möjligt är mitt råd.