Kanin iFokus

Kanin

Etikett: sjukdomar
Läst 3357 ggr
Melker&tjorven
0

Knöl på baktassen

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Min kanin har en längre tid haft en knöl på baktassen. Knölen har tidigare sett ut som en blodblåsa under skinnet (Röd ballong). Idag upptäckte jag att knölen har fått skinnet att spricka och nu är den mer som en ljus broskknöl som ligger ovanpå ett öppet hål/sår. Någon som vet vad det kan vara? Söker veterinär imorgon när det är vardag.

granboskaniner
0

tycksår ser det ut och vara

Melker&tjorven
0

Trycksår? Det här är på ovansidan av tassen så det måste vara något annat. Tror mer på någon varböld..

emms
1

Ser ut som om det är ovanpå tassen? Då skulle jag inte gissa på trycksår.

Nog bäst en veterinär får kika på det. Men hen klarar ju sig till imorgon. Tvätta med lite saltlösning och se till att kaninen inte är där och pillar för mycket. 🙂

Emma

AnnaWallin
0

Har du varit till veterinären idag? Vad sades i så fall?

Flipps_hoppkaniner
0

veterinären skulle nog vara bra! :)

Melker&tjorven
0

Har varit hos veterinären som konstaterade att det är en tumör. Jag får prisuppgift för operation imorgon. Operation eller avlivning var alternativen. Typiskt att man har snålat ut på försäkring…. men jag hoppas på att det är en överkomlig summa och att operationen hjälper.

Melker&tjorven
1
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Här är han… världens mysigaste Melker. Är det någon annan som har opererat sin kanin för en tumör? Isf berätta gärna… komplikationer? Återfall? Osv…

tiger tok
0

Vi opererade en åtta årig kanin för en tumör,det gick toppen bra så jag tror inte att det ska vara några problem för er heller! Lycka till!

frejaspluto
0

Åå, shit vad tråkigt hoppas att det löser sig och du vet vad du har för information det är bara du som väljer som du tycker bäst. 🌷

✨✨✨🌙love is in the air 💙🐇💜💜

Fia9000
0

Jag opererade min 4 åriga kanin när han fick en tumör på sidan av halsen för några månader sedan. Den var dock godartad utifrån var veterinären kunde se men vi valde att ta bort den ändå och skicka in den på analys för säkerhetsskull. Allt gick bra och han började äta direkt när vi kom hem. Det visade sig att den var godartad precis som vi först trodde så han har inte fått någon form av återfall. 🙂

Nu var det inte jag som betalade (😇) men jag skulle tro att det kostade run 2000-3000 kr för allt. Vi hade dessutom försäkring så det blev lite billigare än det.

EDIT: Bad om råd på lite olika ställen innan operationen och då fick jag veta att det var bra om knölen satt i huden så att den flyttade sig när man liksom drog i huden. Annars kan jag tänka att det är mer allvarlig och svårare att ta bort.

/Sofia

"Remember don´t do drugs kids, get high on Life."
- Bradley Will Simpson

AnnaWallin
0

Älskade kanin <3 Hoppas att allt går bra! Ska tänka på er!

Melker&tjorven
0

på måndag opereras han… Jag håller tummarna. 3000kr uppskattas det att kosta… Men det är det värt om han blir av med tumören.

Smultrondraken70
0

Lycka till, finaste Melker❤️Molly och Kasper håller alla tassar för dig! Och jag alla tummar!

tiger tok
0

Vi håller tummarna och tassarna här! Det kommer säkert gå bra!

frejaspluto
0

Hoppar in och håller tummar och tassar här med🐰

✨✨✨🌙love is in the air 💙🐇💜💜