Kanin iFokus

Kanin

Etikett: allmänt
Läst 689 ggr
[MiraForever]
0

Har ni någon gång........

Fått dåligt samvete för era kaninälsklingar och känt att dom har det dåligt hos er?

Jag har känt så flera gånger😕
Tex att jag har haft för mycket att göra på dagen och inte klappat min Mira en ända gång på huvudet under dagen och gosat med henne:( Då får jag känslor om att jag är dålig!

Berätta gärna hur och hur ni känner!

MissanTissan
0

Ja, ibland så. Te.x. Om jag inte hinner hem innan dom käkat upp morgon-höet.

(Dom är tre stycken som bor ihop, så fyller halva buren nästan men dom käkar alltid upp det)

Och när det är fint ute men jag inte är hemma och kan släppa ut dom. :/

Hälsningar, Missan och djuren! ❤️

Sajtvärd för Border Collie iFokus

tixEntry
0

Jag får dåligt samvete när jag inte är hemma och ingen annan i familjen har tagit ut Simba i hagen.

Eller när jag är ute med Simba, han får den sista pelleten och jag inte har fler… XD

sociala medier jag använder mer eller mindre:
Wattpad: virrig   ᔕ   Instagram: lavendrclouds 
Twitter: lavendrclouds   ᔕ   Tumblr: lavendrclouds

Teera
0

Jag har 2 Alibinosar och jag får dåligt samvete om jag inte hinner ge dem mat och vatten innan skolan och efter för har så många aktiviteter. Jag gör mitt bästa att ta hand om dem, Har någon bra tips? på hur jag kan göra?Dem är inte tama och undrar om någon har tips? på hur jag kan få dem tama? Min mamma vill inte hjälpa till pga att hon är allergisk mot hö och gräs. Tacksam för svar:)

[MiraForever]
0

#3Gå upp tidigare och så ger du dom mat och vatten. Du kan sätta dom i en stor Hage med galler i botten och någon stor filt som tak på hagen och skugga. I hagen kan du ha tunnlar små hus med halm i aktiveringsbollar vattenskål/flaska. Det är bäst om du har både och. Då kan dom välja vilket dom vill dricka ur. Ha en höhäck i hagen med hö i. Äpplekvistar att gnaga på.
Minska på aktiviteterna. Ge dom en morots bit var när du kommer fram till dom. Sitt i hagen och gör läxor🙂Det kommer jag att börja med i höst.
Sitt i hagen och titta på dom och när dom kommer fram till dig försök att klappa  dom försiktigt eller låt dom nosa på din hand. Prata lugnt med dom.

Smultrondraken70
0

Ja jag kan få dåligt samvete för att de bor inomhus större delen av året, när jag ser hur glada de är utomhus (de bor ute på somrarna). Bor i lägenhet och har inget alternativ tyvärr.

Teera
0

#4 tack för tipsen men tuvärr kan jag inte ha dem i samma bur för att dem bråkar. (Det är en pappa och en son) Sonen höll på att bita ihjäl pappan som blev allvarligt skadad;/

[MiraForever]
0

#6 Var för sig. Tänk texten som var för sig mellan kaninerna