Kanin iFokus

Kanin

Etikettköpes-säljes-transport
Läst 2677 ggr
lovemysack
12

(S) A Grey Day In May

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Har nu tagit beslutet att sälja min första egenuppfödda kanin för att han helt enkelt tröttnat på att vara tävlingskanin. Och eftersom dom kaniner som ska tävlas måste hållas igång så går dom före och jag känner att Jusse som han heter inte får den tid han behöver. Han är just nu utekanin men kan tas in och vänjas om man vill ha han som innekanin. (Dock snarast) Jag tror han skulle bli en riktig rolig kompis inne. Jusse är lite som en katt, kommer och går lite som han vill. Han gillar att mysa och är snäll i all hantering. Dock efter att jag bara tagit ut och in honom från hagen dom senaste månaderna så känner jag att vårat band inte riktigt är lika starkt som förut. Därför kan jag känna att han är på lite tjurigt humör i buren ibland. Men om nån vill ta hem honom och ge honom den kärlek han behöver så vet jag vilken fantastisk kanin man kommer få. Jusse är en viltblå hane född 2013 och han har mycket kvar att ge. Han är en hoppblandis med lejonman. Klassad svår i rak och krok + en höjdpinne. Mamman är obesläktad och farfarn är Trombens Gt Ch Forever Wild (som har vunnit krok SM 2010) Jusse har varit med om en skada, ett hack i örat. Örat är lite klyft 1 cm på spetsen. Det är dock inget som gjort han till en sämre kanin. En riktig kämpe om jag får säga det själv.

Uppfödare av Hoppkaniner i Dalarna :)
Läs mer på min hemsida.
Lundens Hoppkaniner.

missan´s
0

Synd att det är så långt bort ifrån mig. Han ser helt fantastiskt vacker ut! 😍

Lycka till i alla fall!

Vänliga hälsningar Ellen GladStjärnor

lovemysack
0

#1 Ja verkligen, han är helt fantastisk:D Så synd att jag inte har tiden för honom. Annars skulle jag aldrig sälja honom.

Läs mer på min hemsida.
Lundens Hoppkaniner.

lovemysack
0

Puttar för min lilla pojk :')

Läs mer på min hemsida.
Lundens Hoppkaniner.

lovemysack
0

:)

Läs mer på min hemsida.
Lundens Hoppkaniner.

Alvsas
0

Är han kastrerad? :)

“I don't know half of you half as well as I should like; and I like less than half of you half as well as you deserve.”

― Bilbo Baggins

lovemysack
0

#5 Nej, han är inte kastrerad :)

Läs mer på min hemsida.
Lundens Hoppkaniner.

Alvsas
0

Tror du att han skulle trivas med en burkompis? (Förutsatt att han kastreras först)

“I don't know half of you half as well as I should like; and I like less than half of you half as well as you deserve.”

― Bilbo Baggins

lovemysack
0

Han har inte bott med kompis förut, men jag tror säkert han skulle trivas med en kompis. :)

Läs mer på min hemsida.
Lundens Hoppkaniner.

lovemysack
0

Putt för Jusse :)

Läs mer på min hemsida.
Lundens Hoppkaniner.

lovemysack
0

Jusse vill hitta ett hem hos en erfaren matte/husse som kommer låta honom stanna där! Tror han kommer passa utmärkt som innekanin hos någon familj :)

Läs mer på min hemsida.
Lundens Hoppkaniner.

lovemysack
0

Jusse letar fortfarande hem, dock är inget brådskande men vill nämna det iaf. 😊

Läs mer på min hemsida.
Lundens Hoppkaniner.

bjällra
0

Fin! Vart bort ni? :)

Mina kaniners insta: shiroandtotoro <3

lovemysack
0

#12 Vi bor i Dalarna :)

Läs mer på min hemsida.
Lundens Hoppkaniner.

bjällra
0

#13 Lite långt tyvärr :)

Mina kaniners insta: shiroandtotoro <3

lovemysack
0

#14 transport går alltid att lösa ;)

Läs mer på min hemsida.
Lundens Hoppkaniner.

lovemysack
0

Går att levereras till Stockholm, Värmland och till nästa vecka åker vi till Ullared från Dalarna. Vi kan då transportera honom på vägen dit :)

Läs mer på min hemsida.
Lundens Hoppkaniner.

aliiciaj
0

Jag har en vän som kanske är intresserad ifall han är kvar om en månad då hon flyttar till en ny lägenhet i Uppsala, men då som innekanin. Är han kastrerad? :)

Evelina!
0

#17 Står i #6 att han inte är kastrerad.

/Evelina, sajtvärd på löpning, medarbetare på inredning och kaninhoppning

lovemysack
0

Som #18 säger så är han inte kastrerad, men om någon vill ha han om en månad så får han såklart vara kvar en månad! :) Säg att hon som vill ha han ska kontakta mig på Facebook eller något. Moa Skoglund heter jag där. :) Transport till Uppsala går säkert att lösa! :)

Läs mer på min hemsida.
Lundens Hoppkaniner.

lovemysack
0

Jusse är såld! Annonsen kan tas bort!

Läs mer på min hemsida.
Lundens Hoppkaniner.

lovemysack
0

Kissa var såld, men då allergi uppstod i familjen på senare veckor så är han fortfarande till salu, foder är ett alternativ :)

Läs mer på min hemsida.
Lundens Hoppkaniner.

lovemysack
0

Jusse***

Läs mer på min hemsida.
Lundens Hoppkaniner.