Kanin iFokus

Kanin

Etikett: beteende-hälsa-och-skötsel
Läst 1408 ggr
Casasandra
0

Min kanin är rädd för mig

Jag tog mig an en två år kanin Lejonhuvad Teddy, förra ägaren sa att han fortfarande är lite blyg av sig. Har haft han nu ca två månader Max. Han springer lös på dagen och kvällen och är inlåst på natten. Jag har även tre katter och han är absolut inte rädd för dom, men två av katterna är rädda för han och håller sig borta. Medans den ena leker och gosar med han, och han försöker sätta på henne mellan varven. Men så fort jag kommer nära springer han i väg, sitter jag i soffan och lägger ner mitt ena ben på golvet så blir han rädd för minsta rörelser. När jag sitter på golvet så kommer han fram och nosar, han ha nafsa mig i fingret när jag sträckt fram handen, han ha ätit från min hand också, men så fort jag ska röra han så blir han så himla rädd! Jag vet inte vad jag gör för fel :( jag har tom lagt mig på golvet när ja tittar film så han kan komma och nosa på mig, de ha gått flera veckor och känns som jah inte göra några framsteg alls… Jag vill att han ska känna sig trygg med mig, kunna hoppa upp i knät och gosa. Vad mer kan jag göra?

Kaninlover4life
0

Jag skulle nog som du sa t.ex ligga på golvet medans du ser på film. Låt han komma fram och nosa, men låt han gå därifrån av sig själv också. Låt han liksom få veta att han är trygg i närheten av dig! Tillslut kommer du nog kunna klappa honom samtidigt som du ger han mat ur handen och sen flytet det nog på! :) lycka till!

tixEntry
0

Försöker du klappa honom? Sluta med det, bara var i närheten utan att lyfta upp honom eller klappa honom. Ge honom lite godis eller en pellet så fort han kommer fram till dig, så han kopplar ihop dig med något bra! 

Lycka till! :)

sociala medier jag använder mer eller mindre:
Wattpad: virrig   ᔕ   Instagram: lavendrclouds 
Twitter: lavendrclouds   ᔕ   Tumblr: lavendrclouds