Kanin iFokus

Kanin

Etikett: beteende-hälsa-och-skötsel
Läst 427 ggr
Nina3141
0

2 stycken hanar tillsammans?

Hej! Jag och min kompis vill ha 2 stycken hanar. Vi vet att det inte kommer funka så bra om vi har två hanar i en bur men, vi tänker ha två burar med en gemensam stor Hage. Vad tycks om det? Kommer de bråka då också? Eller ska vi börja med två hagar som står "vägg i vägg" så de får nosa på varandra och bli vänner eller så? Vill veta allt! :)

Fridaaaa
0

Rekommenderas inte. RIsken är alldeles för stor att de kommer slå ihjäl varandra.

Ha dem helt åtskilda, i varsvin Hage, och så dem inte kommer åt varandra genom galler.

Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

crins
0

Har haft 2 kaniner en gång i tiden, 1 hane och 1 hona, jag kastrerade hannen! Tycker ni kan prata med veterinären, för det kanske fungerar om de är kastrade!

[Melbun]
0

Dålig idé, dåliga odds och inte värt risken tycker jag :) Finns en del som har kastrerade hanar ihop men inte värt det när de kan råka skada varandra.

Fridaaaa
0

#2 SKillnad dock på hona & hane än hane och hane. Även om de är kastrerade.

Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

tixEntry
0

Det är en väldigt stor risk att de (särskilt om de inte är kastrerade) börjar bråka på liv och död. Om de är kastrerade så är nog chanserna lite större.
Mina två hanar var kullsyskon och hade rangordningen fastställd från väldigt tidigt, den underlägsne fick acceptera sin plats. De gnabbade väl lite när de blev uppspelta över mat eller så, men annars gick det bra. 
Om de är kullsyskon (och har bott tillsammans hela livet) och dessutom kastrerade så skulle det nog gå bra, men det är inte värt att försöka pga riskerna tycker jag. :/

sociala medier jag använder mer eller mindre:
Wattpad: virrig   ᔕ   Instagram: lavendrclouds 
Twitter: lavendrclouds   ᔕ   Tumblr: lavendrclouds