Knöl på sidan
Min kompis belgiska jätte har en knöl på sidan precis framför bakbenet. Den är tre-fyra cm bred och lite avlång.
Han är bara 16 veckor gammal och det är väldigt ovanligt med tumörer på så unga kaniner, kan det vara en fettknöl? Vad tror ni?
sociala medier jag använder mer eller mindre:
Wattpad: virrig ᔕ Instagram: lavendrclouds
Twitter: lavendrclouds ᔕ Tumblr: lavendrclouds
Gissar på fettknöl? Men är osäker. Har inte så mycket erfarenhet på sjukdomar.
putt…
sociala medier jag använder mer eller mindre:
Wattpad: virrig ᔕ Instagram: lavendrclouds
Twitter: lavendrclouds ᔕ Tumblr: lavendrclouds
Kan även vara en böld. Ett litet sticksår kan lätt orsaka en böld. Reagerar han något när man känner på den?
De är ju duktiga på att dölja smärta men man kan ju se om han tycker det verkar obehagligt eller inte.
Jag skulle avvakta om den inte är röd/irriterad och han inte verkar ha ont av den. Växer den så skulle jag nog försöka få den undersökt och få veta vad det är. Om det är en böld får man den tömd, skulle de va en fettknöl får man väl låta den vara så länge det inte stör kaninen 🙂
Emma
Jag skulle ha ringt veterinären. Jag hade själv ett marsvin som hade en knöl. Den blev stor som ett plommon och till slut blev det tungt och han fick skutta fram. Den opererades bort för 950 kr istället för att skickas på prov som skulle kostat mycket mer, så vi vet inte vad det var.
Min förra kanin hade liknande problem. Ring veterinären och råddråga. Men jag skulle också gissat på fertknöl.
http://nouw.com/smattochgott
Välkommen! <3
Hade en kanin i ungefär samma ålder som fick en varböld i ansiktet, växte med tiden. Fick avliva henne till slut för det hade inte gått att ta bort bölden utan att ta bort halva hennes ansikte också :/
Personligen tycker jag din kompis ska fara till veterinär och kolla upp det så det inte är något allvarligt och/eller att knölen går att ta bort.