Kanin iFokus

Kanin

Etikettbeteende-hälsa-och-skötsel
Läst 715 ggr
EmmasBella
0

Är detta fel? Behöver hjälp

Hej jag har just nu tre kaniner som bor inne, dvå delar en bur i vårt kök och den tredje bur ensam i mitt rum. När jag är i skolan så ser har ju ingen kontakt med sin egen art osv, hon sitter som där för sig själv. Är detta fel och ha eller ska jag kanske skaffa en kastererad hane till henne?

EmmasBella
0

Kan tillägga att mina familjemedlemsr brukar vara med hon r jag inte är hemma

cissi_1993
0

vilka kön är det på kaninerna?

det är klart att du kan ha ensamkanin men dom mår bättre av att vara två. men dom kanske kan stå i samma rum under dagarna?

EmmasBella
0

#2 Dom som bor nere i köket är en hona (väldigt bestämd) och en kastererad hane, och kaninen som bor i mitt rum är en hona Problemet är då att jag måste bära ner och upp buren varje dag och och iblan är ja ensam på morgonen vilket då inte funkar att bära ner buren

cissi_1993
0

det skulle inte gå att ha dom alla 3 i samma detta kräver ju lite jobb innan man vet om det går men det kan ju vara värt om du kan typ pröva att ha dom ute så dom får nosa på varandra genom galler först

EmmasBella
0

Jo det var det som var tänkt från början men då honan ( den bestämda) är väldigt sur och så mot den lilla så har ja inte provat helt. Det jag funderar lite på är om mitt kaninpar som redan bor ihop och ör väldigt glada med varandra, och om jag skulle sätta i en till kanin tror du att alla kan då börja bråka och att jag måstr sära på alla tre? Känns onödigt att sötta in en till om detta kan hända

cissi_1993
0

det kan bli så och om du redan har prövat och ha dom alla tre och den som Bestämmer är för sur mot den lilla skulle jag inte pröva igen men är det den som bestämmer som går ensam nu?

EmmasBella
0

Nej hon som bestämmer bor tillsammans med en kastererad hane och dom går jättebra tillsammans

Den vilda djungelkvinnan
0

Jag har haft 3 honor (sattes ihop som vuxna) tillsammans med en kastrerad hane. Funkade jättebra. Trixat är bara stoooooor bur! =) jag tycker du kan testa att ha allihopa tillsammans.

EmmasBella
0

Testade lite nu idag och den bestämda honan gillade inte lillen och ville såklart bita hon, hmm funderar på att köpa en hane och kasterara han så kanske lillen får en kompis

Adirfen
0

Min kanin är ensamkanin

EmmasBella
0

Puff