Storlek på sele?
Hej! Jag ska beställa en H sele till Anton idag. Funderar på att köpa medium. Jag har varit ute och mätt på Anton, mediums ryggband ska vara 8 cm. Men var ska magbandet vara placerat? Alltså var på midjan, hur långt in på ryggen? Det går även att måttbeställa och beställa mellanstorlekar, men exakt hur ska jag mäta så att det blir rätt? Vill bara att selen ska passa perfekt till lillen Dessutom: selen beställs på http://koppelochselar.se/index.html någon som har erfarenhet av den sidan? Var selarna bra? Tack på förhand
R.I.P. Anton 💔
Hur mycket väger Anton?
Som jag lärt mig så ska magbandet gå så att det inte sitter för ens skulderblanden "tar slut" om du förstår hur jag menar?
-' Malin Hultman
_' Snowflake's Kaniner, hoppkaniner i Eslöv, Skåne
Portfolio | Instagram-kanin | Instagram-katt
#1 det vet jag faktiskt inte.. För lite för att det ska visas på vågen iaf. Tänkte väga mig först utan honom och sedan med för att ta reda på det men det har inte blivit av än Om jag mätte rätt så blev det till precis innan början på bakbenen, alltså när han satt ihopkurad alltså
R.I.P. Anton 💔
Vad är han för ras? Jag beställde nyligen en storlek small till min lejon/hermelin korsning, fast en bröstsele. Faktiskt från samma sida! Jag är jättenöjd, första gången som jag beställde på nätet o provade en ny modell! En nackdel är att materialet på selen gör så att en del päls fastnar på, fast inget jag personligen stör mig på;-)
#3 han är en Dvärgvädur.
R.I.P. Anton 💔
Har du mätt runt hals och mage? :) I så fall, hur långt var det?
#5 nej det tog jag inte 🙈 Får väl göra det imorgon, med någon distraktion som maskrosblad eller någon annan mat. Hur löst ska man mäta?
R.I.P. Anton 💔
#6 Så du får in 1-2 fingrar under bandet 🙂
Den ska sitta säkert men inte hårt. Så kaninen kan röra på sig bekvämt i!
Emma
#7 okej! Får mäta imorgon :) Han har ju iofs redan sele, men den är en sådan soft sele dom ju inte går att tävla med, o ska vi tävla är det lika bra att träna med den också :)
R.I.P. Anton 💔
Okej! Mätte nu Det blev väldigt löst men ville ju inte dra åt för hårt (han tyckte inte riktigt om måttbandet heller, fick vara snabb) Men måtten blev (tror detta är i största laget men som sagt, ungefärligt) Mage~ cirka 40 cm Hals~ cirka 27 cm Rygg~ 8 cm verkade helt ok nu när jag mätte Låter detta som medium?
R.I.P. Anton 💔
Vad är bättre? Att köpa online eller i en fysisk butik?
R.I.P. Anton 💔
M brukar fungera på dvärgvädurar :)
-' Malin Hultman
_' Snowflake's Kaniner, hoppkaniner i Eslöv, Skåne
Portfolio | Instagram-kanin | Instagram-katt
Då ska nog medium passa bra :)