Kanin iFokus

Kanin

Etikett: beteende-hälsa-och-skötsel
Läst 617 ggr
Tilde.meurling
0

Skillnad mellan Hermelin och Lejon?

Hej! Jag har just nu två Lejonhonor, 5 och 1 år! Och nu när min hane har gått bort funderar jag på en ny, nämligen hermelin! Någon som vet vad det är för skillnad i tempramentet på Lejon och Hermeliner? Det ska då vara en hane! Har haft en hermelin förrut, men han var så aggressiv så jag vågade knappt peta på honom, jag var ju så liten då så jag kunde inte göra något åt det tyvärr… Men jag har blivit så sugen på en ny liten krabat ;)

aliiciaj
1

Mestadels beror det på personligheten och vad uppfödaren har för prioriteringar hos sina uppfödningsdjur. Det jag vet allmänt är att hermeliner är mycket mer aktiva än lejon. Så vill du va ute på selpromenader och hoppa lite så kanske hermelinen är bättre. Vill du mest vara hemma och mysa så är kanske lejonet bättre. Jag har haft hermelin och lejon och väljer hermelin alla dagar i veckan. Tycker hermelinerna har mycket mer personlighet, lite kaxigare och roligare. Lejonet jag hade var ganska tråkig, säkert en jättebra barnkanin men inget för mig

Tilde Sandman
0

#1 Ja jag hoppar ju med mina lejon och det är väll det jag helst vill rikta in mig på! Tack för svar ♡

[lillelull]
0

Jag har en hermelin och hon är så härlig, hon är både snäll och söt och kan mysa men hon har också väldigt mycket energi och hon springer glatt när hon är ute på sele och glädjeskuttar och har sig och hon älskar att leka med min katt som är 3 ggr så stor som henne, så hon är typ både och mysig men kan verkligen få upp en sån himla fart, har ett långt koppel för annars hänger jag knappt med ( vi bor med en inhägnad gård så hon kan inte rymma nånstans, men har ändå koppel bara för jag tycker det känns extra safe )❤️