Blir mer osocial pga hoppningen..?
Hej!
Min ena 4 månaders hona har blivit lite annorlunda, förut så kom hon alltid fram i buren. Nu, eftersom hon är en hoppkanin så har vi börjat hoppa lite smått. Hon är väldigt stressad i hoppningen och nu är hon helt annorlunda i hanteringen. Hon är stressad och vill inte alls mysa, en helt annan kanin.
Vad skulle ni göra? Avbryta hoppningen och försöka igen om nån månad?
Är så tacksam för svar, kram! 😊
Med vänlig hälsning Emilia 
Innehavare av Norths Hoppkaniner

Har du lyft upp henne mycket? Hur mycket har du hoppat? Eller kan det vara hormoner..?
https://sites.google.com/site/vargidetskaniner/home
2 gånger har vi hoppat, är tveksam om det är hormoner. Har lyft henne normalt mycket, lika mycket som innan vi började med hoppning och hon ändrades.

Kanske hon helt enkelt inte gillar hoppningen och därför undviker dig i och med att du är associerad med hoppningen?
The unanswered questions are not nearly as dangerous as the unquestioned answers
Det är det jag tänker, men dock så verkar hon gilla hoppningen men bli stressad. Vad skulle du ha gjort? Tagit en paus? #3

Ta en pause hon associerar dig med hoppningen. Det du beskriver kan jag bara utgå ifrån. Låt henne bara vara nån dag, utan att du kommer fram och vill kela. Se till matrutinerna sen går du därifrån och låtsats om inget. Stressa inte henne fram , mat ur anden efter nån dag. Försök ibte och klappa utan börjå om från början. Du känner när du kan ta första klappen. Gör inte det första , andra tredje gången. På det stället som du vet att det är favoritstället. 🌷
✨✨✨🌙love is in the air 💙🐇💜💜
Jag tycker att du ska sluta hoppa med henne om hon inte är social och låt henne vara i nån dag som 5 säger. Så kommer hon fram själv och vill gosa med dig.
Tack för tipsen #5 :)

Ingen orsak! ☀️
✨✨✨🌙love is in the air 💙🐇💜💜
Jag skulle fokusera mer på selträning. Få henne lugn i selen, gå ut på skogspromenader och hoppa lite naturliga hinder som rötter och stockar. Det är svårt att säga ifall det är hoppningen som fått henne rädd för dig, beror lite på hur du varit vid hoppningen. Man ska alltid ta det lugnt i början med hoppningen, vara lugn och inte bli arg. Om du varit lugn och positiv och inte tvingande så tror jag inte hon blivi rädd för dig pga hoppningen. Ett tips? är att hoppa utan sele och koppel, mina kaniner blir mycket mer lugna och glada när de hoppar utan sele, de väljer då själva ifall de vill hoppa. Kan vara svårt i början, men man kan ha som en löshoppning. Sätta galler bredvid hindrerna så att de inte kan springa förbi. Men man får självklart inte jaga dem framåt, hoppningen ska alltid vara något de väljer själva. Lycka till :)