Kanin iFokus

Kanin

Etikettbur-och-aktivering
Läst 1250 ggr
Najan13
0

Färg till kaninbur

Hej!

Jag frågade på dvärgkaniner i fokus också men man kan aldrig vara för säker.

Efter som jag inte haft kanin på lääänge så var det länge sen jag gjorde ett inlägg här men nu ska jag ta hem två små gulliga kaniner på torsdag och håller nu på att bygga en bur till dom och har tänkt ut allting jättenoga, förutom färgen… Vad har ni använt för sorts färg till era kaninburar som står utomhus? Har ni kört på vanlig färg eller någon speciell?

Behöver svar så fort som möjligt! Det blev helt plötsligt lite bråttom här Oskyldig

emms
0

Det bästa är alltid att fråga i affären om någon som inte är supergiftig. De flesta brukar dock vara giftiga på ett eller annat sätt tyvärr. När jag byggde min för några år sedan använde vi oss av någon slags fönsterfärg inuti. Väldigt hållbart och lätt att städa efter några lager då den är så tjock. Utanpå använde vi vanlig fasadfärg då de ändå inte skulle komma åt där. Men fråga i butiken efter den mest skonsamma färgen. Till min sitthylla jag har haft inomhus har jag använt färg som är lämplig för barn, en inomhusfärg alltså. Men vet inte hur bra det skulle hålla utomhus. :)

Emma

Najan13
0

Tack så mycket! :)

[RC1393]
1

Ladugårdslack invändigt och falu rödfärg utvändigt, förutom på knutarna som är målade med en vit fönsterfärg (likaså dörrarna). Nätet är dock fäst på insidan dörren så att kaninerna inte kan komma åt färgen.

iWontBite
0

Använd inte innefärg, jag gjorde misstaget att använda det (invändigt i buren) och det håller inte speciellt bra. Men ja utsidan - vilken fasadfärg som helst, och insidan något ordentligt (som ladugårdslack eller kallasfalt) i botten och väggarna behöver du egentligen inte mer än lacka om ens det :)

//Päpple Holstwiik
Hoppípollas Hoppkaniner
Registrerad i SKHRF sedan 2015

Najan13
0

Tack så jättemycket för era svar! Det hjälpte supermycket! :D