Kasper rider på Molly:(
Gaaaaahh!! Jag blir vansinnig på Kasper:( håller ju på och bondar honom med Molly, och det går väl sådär:/ ingen är aggressiv, men idag till exempel när jag satte ihop dom så tiggde båda puts av den andra-och båda vägrade putsa:/ Molly hanterar det och struntar i honom, men Kasper spårar ur totalt efter ett tag och försöker som en besatt rida på Molly, vilket hon inte uppskattar alls. Min fråga är: hur in i hela fridens dar får jag honom att sluta försöka rida på henne? Låter jag honom hållas urartar det och blir slagsmål….någon som har ett tips??? Jag blir galen på det här!!
Är Kasper kastrerad?
Japp:) Molly också.
Hm, då har jag inga bra svar! Följer och hoppas att du får ordning på detta! Kanske han skulle behöva en smäll av Molly så att han skärper till sig :O
Försöker Kasper fortfarande, shit. Vad fan ! Har kastreringen gått rätt till? Kan man missa på sånt?!?
✨✨✨🌙love is in the air 💙🐇💜💜
#4 hm, har funderat på det faktiskt. Nu delar jag på dom innan det blir slagsmål eftersom han aldrig ger sig, juckpellen:( Blir hon aggressiv så blir hon nämligen helt galen och går in för att döda honom typ:/ finns liksom inget mellanläge för den honan. Hon går all in kan man säga. Men tror dock att han skulle behöva en rejäl smocka för att sluta…..
Låter inte som att de ska gå ihop tänker jag spontant, men låter någon mer kunnig svara!
Första tanken var ifall kastreringen blivit korrekt utförd? Och hur länge efter kastreringen har ni väntat innan ni satte ihop honom med Molly? Ifall Kasper kanske har lite hormoner kvar. Jag har nu en hona och kastrerad hane tillsammans. Hon rider på honom. Och tillslut red även han på henne. Vårkänslor - kort sagt. (Han har inga hormoner kvar) Ridning är också ett dominans beteende. Man behöver veta varför han rider på henne. Tex om han rider på henne för att visa dominans - klart att hon inte vill bli lägre rang. Eller, om inte hon är i brunst vill hon inte ha en pojke på ryggen.
https://sites.google.com/site/vargidetskaniner/home
Jag tror inte att kastreringen är utförd korrekt. Visst finns det nått som kan stimulera kaninens hormoner? Bara för tillfället? Du borde boka tid hos vetrinären.
✨✨✨🌙love is in the air 💙🐇💜💜
Kastreringen är kollad hos veterinär och han är definitivt korrekt kastrerad. Har även pratat med kliniken som kastrerade honom, båda kulorna är borta och inga komplikationer:)
Han kastrerade i januari i år förövrigt. Någon som har satt ihop kaniner och har erfarenhet av det här med ridande som inte vill ge med sig? Kan tilläggas att innan det blev vår på riktigt så dejtade dom i ett par veckor utan problem:)
Undrar om det kanske är så att ingen av dem vill acceptera att vara lägre rang. Mina var ju också såna även om det inte blev så mycket ridande (Melvin sa ju ifrån direkt så det beteendet slutade nästan direkt) men det tog väldigt lång tid innan allt dominansbeteende försvann. Nästan 2-3 månader. Hur länge har du försökt med dina nu?
Tänkte såhär, tror du att han rider på henne för parningssyfte eller för dominans?
Zingo ;D