klor o dess färger
Klurar lite på det här med kaniners klor. jag har en kille som är blå, och hans klor är förhållandevis ljusa om man jämför med den svarta kaninen som jag hade innan. Däremot är han ungefär 11-12 veckor gammal mörknar klorna med åldern eller har de rätt färg från början?
Yesterday starts tomorrow, tomorrow starts today.
Today is a gift, that's why we call it the present.
Skulle inte tro att de mörknar 😉
#1 det vore ju skit….. då kommer han inte bli avelsgodkänd :(
aja, han kommer oavsett bli en bra ullproducent! *:D
Min hade verkligen väldigt ljusa klor som liten och man kunde enkelt se pulpan… Nu är han 2,5 och de är rätt så bruna. Man kan typ ana pulpan utan att lysa med lampa under. Det är ingen stor skillnad men de är inte så ljusa som de var tidigare :h
Fast sen kan det ju också vara illusion i och med att de tjocknat och så… x)
fick tipset att jämföra mot en vit angoras klor, samtidigt så blir jag lite konfys eftersom har jag begripit rasstandarden rätt så borde ju även de vita ha svarta klor? eller är man helt ute o cyklar? samtidigt så har jag inte läst nån ingående rasstandard utan mest de som man hittar lite varstans på nätet så kanske ska gräva lite djupare i den högen ^^
Vit rödögda, blåögda och brunögda ska ha vita klor, även de vitbaserade teckningarna ska ha vita klor (t.ex. scheck, mantel osv).
#6 aha! tack! måste hitta en fullständig rasstandard att läsa igenom! :D
#7 SKAF rear ut Nordisk kaninstandard just nu. Riktigt bra att ha!🙂