Kanin iFokus

Kanin

Etikettkaninhoppning-och-selar
Läst 1252 ggr
Annis9900
0

Hoppa med Hermelin?

Hej! Hörde igår att en person sa att hermelinen inte är lämplig för hoppning och att deras framben inte klarar av landningen. Är det någon som vet om det stämmer?

Peak303
1

Vet flera som hoppar och hoppat med hermelin. EN hermelin är lätt och smidig och bör klara det alldeles utmärkt. En kanin över 4kg är där emot inte att rekommendera. :)

-'  Malin Hultman
_' Snowflake's Kaniner, hoppkaniner i Eslöv, Skåne
Portfolio | Instagram-kanin | Instagram-katt 

aliiciaj
0

Jag hoppar med mina hermeliner. De är väldigt kvicka och roliga att hoppa med. Däremot klarar de inte av högre höjder så bra, men på lägre höjder hoppar de alldeles utmärkt. Dock är de lite envisa ibland, så man får lirka lite med dem :)

sannadetejag
0

Jag hoppade med min hermelinkanin och hon hoppade riktigt högt :)

iWontBite
0

Om det är något hermeliner har problem med så är det att de inte riktigt "når över" stora hinder på grund av sin storlek och korta ben, inte att deras ben inte skulle hålla. Då är de stora 3kg+ kaninerna man kan se på banorna betydligt farligare ute

//Päpple Holstwiik
Hoppípollas Hoppkaniner
Registrerad i SKHRF sedan 2015

[fin_kanin]
0

Jag tror  inte hermeliner har något problem med att hoppa, säger också att dem är väldigt lätta och spänstiga. Min kanin är blandannat hermelinkanin, smidig som en katt över hindrerna! 😉

iWontBite
2
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Letade upp lite bilder på min första hoppkanin, haha, han gick nästan helt rakt upp i medeln och tror han hade två pinnar i var klass… Slutade tävla sedan och det gick aldrig speciellt snabbt mellan hindren, men det var anting opl eller pinne i princip haha ;) Hindren var ju absolut inte problemet…

//Päpple Holstwiik
Hoppípollas Hoppkaniner

iWontBite
1
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Jag känner att bilderna luras lite med hur stor han var men, han vägde bara hela stolta 1.2kg(!!). Men han var inte heller helt renrasig utan pappan var en okänd dvärgkorsning ^^

//Päpple Holstwiik
Hoppípollas Hoppkaniner

Annis9900
0

Okej! Tyckte också att det inte lät helt rätt! #7 vilken superfin kanin!

Elsaharr
1

Ja viss kan de hoppa! De flesta har väl lite köttbullsteknik men de brukar kunna bli duktiga.

Zingo ;D