Hur går man vidare?
Hej. Imorgon ska vi avliva min 7 år gamla kanin. Han är det första och enda husdjuret jag någonsin haft, så det är tungt. Han har problem med kindtänderna som inte gick att lösa med att slipa ner en gång. Så nu har vi valt att inte utsätta honom för fler sövningar och slipningar så han kommer nog må bättre av detta. Men hur går man vidare? Det känns som att det aldrig ska gå över? Och hur går det till, ni som har gjort det med en veterinär? Tack så jättemycket för eran tid.
Usch, vad tråkigt! 💔du får tänka att han har haft ett underbart liv hos dig, och att han har det bra i kaninhimlen. Hur man går vidare? Ärligt talat vet jag inte. Har också mitt första djur just nu, jag skulle också bli förkrossad om han avled. Men min kompis hamster dog nyligen, jag tror det är viktigt att prata om det. Även att få gråta över det, inte hålla allt inne. Tycker så synd om dig. ❤️
Veterinären ger kaninen en spruta, och så somnar den helt enkelt in. Det går snabbt.
Det här med kindtänderna på gamla kaniner är för lurigt alltså, man vet aldrig riktigt hur det är förrän det är för sent. Jag känner med dig :(
//Päpple Holstwiik
Hoppípollas Hoppkaniner
Registrerad i SKHRF sedan 2015
Styrkekramar till dig! ❤️ Tillåt dig att sörja ordentligt! Stanna hemma från skolan om du behöver det, (eller vad du nu gör på dagarna) och sörj järnet!! Gråt, gå igenom allt i tankarna, prata med nån om du behöver och känn inte att du ska vara som vanligt:( Och jag lovar, det fina med sorg är att även om inte tiden läker alla sår, så gör det mindre ont när det gått ett tag. Känslorna får en dimma runt sig och är inte lika starka….till en början mår man såklart skitdåligt, men sen blir känslan mildare vartefter… Var extra snäll mot dig själv nu och gör sånt du brukar må bra av….låt tiden bara gå…och vips så märker du att du en dag kan tänka på din kanin utan att bli ledsen, och till och med skratta åt rolig minnen❤️ Du kanske till och med blir sugen på en ny kanin efter ett tag, och du sviker såklart inte din gamla kanin genom att skaffa en ny, om du så gör det snabbt efter att din gamla gått bort❤️ Ibland är ett nytt djur en stor tröst❤️Det har det varit för mig.
Ja jag vet inte hur man går vidare, för det är olika för alla.
Du får tänka på all den fina tid ni fått tillsammans och låt de ta sin tid.
Det finns ingen som kan säga hur lång tid det tar för dig, du får vara ledsen, det får göra ont. För det gör det och det kommer göra ont.
Tiden läker inga sår men det blir mindre tung med tiden, men hur lång tid det tar, det kan man aldrig veta.
Jag är väldigt ledsen för din skull, jag är väldigt blödig när det gäller djur överlag.
Så många många kramar till dig ❤️🤗
Och med tiden kanske du kommer vilja skaffa en ny vän som kan ge dig glädje.
Den kan aldrig ersätta din gamla vän men den kan ge dig nya fina glada dagar.
Men det får vara nånting du får avgöra när det känns rätt om du vill det, att tvinga på sig ett nytt djur för att ersätta sorgen av det gamla är bara dumt så gör det när du känner dig redo.
När du verkligen känner att du vill det och kan det.
Mmmm, vi är olika människor. Hur vi hanterar döden. / avlivning. mm. Jag var inställd länge innan jag fattade beslutet stå min hund somnade in. Tog det bra han fick somna in i ålderdomen 17 år, pigg som en lärka dundra 4-6 månaderna , märkte jag av det ganska snabbt. Men förnekade att min pojke mår bra, tänkte jag. Den dagen kom och jag var ledsen såklart! Man tänker genom allt som man gav gjort tillsammans, spårhund fick diplom, jagade andra djur , ( vilda, mest på lek) typ, springa in på duvorna på parken tex. orädd, nyfiken, lojal, nyfiken osv. Det får du tänka på med din kanin. Glada minnen, men jag ska inte säga så för att sig tycker det utan, känn efter vad du vill göra. Just den stunden och försök tänk bra tankar. ✨
✨✨✨🌙love is in the air 💙🐇💜💜
Min egenuppfödda kanin dog i kastrering. Han hade alltid varit mindre och nära på att dö när han var några dagar. Han är en av de underbaraste kaniner jag har träffat. ❤ Men när jag kom hem efter skolan hade han inte klarat narkosen vid kastrering. Jag sörjde genom att få gråta it ordentligt och försöka se något posetivt även om det var svårt. Försöka vända det ledsna och tänka på hur bra han har mått å så. Men somsagt är det väldigt individuellt hur man reagerar när någon dör❤ Styrke kramar❤❤
Beklagar! :(
Vi gör hos jägare. Snabbt, enkelt och kan göra det i lugn trygg miljö. Märks i princip inget på djuret efteråt. Vi tycker det är bästa här.
Det får ta tid! Jag har haft kanin sedan jag föddes i princip men lika jobbigt varje gång :/
Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.