Att vara jourhem åt kanin
Hej, har ni några erfarenheter av att vara jourhem åt kaniner? Hur har det fungerat för er? Hur länge hade ni kaninen? Jag är intresserad av att vara det i sommar då jag bor på landet och har i princip all tid och plats som behövs, men vet inte om en sommar är för kort tid att vara jourhem. Alla tankar välkomnas att diskuteras!
Puff :)
Jourhem är väl mer ett hem där kaninen kan vara tills en permanent ägare dyker upp. Vill du prova på att ha kanin under en sommar så finns det folk som hyr ut kaniner under sommaren eller under så lång tid du vill. Kolla upp det istället.
//Pernilla
Http://pernillaoscarsson.weebly.com
Instagram: pernillaoscarsson
Har redan kaniner så inte det det handlar om :) Bara hört om folk som haft kaniner över sommaren, men jag vet inte. Kanske inte?
Precis som #2 säger så är ju jourhem till för att man ska ha djuret tills permanent hem kommer. Jag har bara vart "jourhem" åt en hamster en gång, men sen så skrev jag på ett papper så blev hamstern min sen istället.
Det kan vara en bra idé att göra så om du nu kan ha kaninen hela sommaren, då kan du ju kontakta ett djurskydd eller liknande och säga till :) Annars kan du bara låna en kanin över sommarn!