Köpa kaningodis på nätet
Vad tycker ni om att köpa kaningodis, torkade örter, grenar och sådant på nätet? Har ni gjort det? Om inte, skulle ni kunna göra det? Tänker på om de kanske haft i olämpliga medel eller nåt.
~ Be sure to taste your words before you spit them out ~
Personligen skulle jag aldrig kunna tänka mig att köpa kaningodis, om än nyttigt sådant, om det är producerat utomlands. Olika länder kan ha olika bestämmelser om vilka medel som är okej att använda och jag tänker aldrig ta den risken.
Dessutom odlar jag gott om örter och grönt här hemma och har som godis, helt ekologiskt och jag har full koll på vad det är i mina egna blandningar. Känns onödigt att nånting ska fraktas ända från Tyskland (i Zooplus fall) när jag kan göra bättre godis hemma.
Har en gång köpt äppelgrenar i zooaffär som jag inte visste var de kom ifrån, men mina kaniner var dessutom helt ointresserade av dem och de fick bli blompinnar på balkongen istället.
Kaninerna Benjie och Luna
Tumblr - ☆ - Instagram
Medlem i Sveriges Kaninvälfärdsförening
#1 Ja, att det ska behövas fraktas från ett annat land tycker jag också är onödigt. Även tveksam med vad de har haft i.
~ Be sure to taste your words before you spit them out ~
Jag älskar och laga mat, så det blir mkt hemlagat här till käre familjen ( dvs med vår kanin) köper om jag anser att det är bra märke. Jag köper så sällan när jag väl gör det då är det essentials pellets oxbow. Tex. En påse räcker otroligt länge. Han får inte pellets varje dag.
✨✨✨🌙love is in the air 💙🐇💜💜
Nja, jag tycker det är bättre med helt naturligt dvs handplockat från naturen eller odlat. Jag köpte en gång för länge sedan äppelgrenar från djuraffären, men min kanin tyckte inte alls om dem. Bättre med färska enligt mig🙂