Kanin iFokus

Kanin

Etikett: bur-och-aktivering
Läst 824 ggr
Sashhi
0

Höja gallret på en innebur?

Jo, nu är det så att jag har delat på min tvåvåningsbur till en av mina kaniner eftersom att den blev lite ostadig. Meneftersom att övre plan hade ett mycket lägre galler (ca 35cm) så skulle jag behöva höja det. Har tänkt på om man klipper ut en lagom del av kompostgaller att ha runt? Eller har någon annan löst detta på bra sätt? Tacksam för svar!

Not your mom, not your milk.

[Forest]
0

Kan du visa bild på vilken bur det gäller, det underlättar säkert med ge lite tips? och råd när man vet vilken typ av bur du har :)

Sashhi
0

En vanlig innebur? 😁

frejaspluto
0

Jag har köpt kompostgaller så ytan är ca 5 meter stort. Det funkar bra! Se till att det finns roligt i buran, tunnel, kaninhus, mm. 🐰

✨✨✨🌙love is in the air 💙🐇💜💜

iWontBite
0

Hmm ja det borde väll kunna gå att bygga något relativt enkelt med en tunn träram som passar in i "fårorna" i buren… Jag har faktiskt inte tänkt på det men det hade varit väldigt praktiskt alltså med tanke på hur låga många inneburar är jämfört med lagliga måtten

//Päpple Holstwiik
Hoppípollas Hoppkaniner
Registrerad i SKHRF sedan 2015

[Forest]
0

Ska du klippa i kompostgaller så behöver du en ordentlig bultsax det finns annat nät som kanske är lättare att jobba med om man gör som 4 tipsar om. Detta galler som du nu har det är inte så högt som du önskar annars kanske det hade gått att försöka göra det mer stabilt. Tycker 3 kom med bra tips? om du har plats för mer Hage.

Sashhi
2
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Kan meddela att det gick utmärkt att höja med hjälp av kompostgaller, bultsax och buntband om någon annan skulle behöva höja en bur 😁