Belgisk hare i större flock?
Hej hej! Jag har en stor utehage här hemma som jag just nu har tre kanine i. Tanken är att flocken ska utökas till dubbla (6 st allt som allt). Jag är galet sugen på att skaffa en belgisk hare. De är otroligt vackra, men har förstått att de har mycket attityd, haha. Så min fråga är: Kan en belgisk hare "förstöra" flocken? De har stor yta att springa på, men vet ej om den kommer bli uttråkad på ett annat vis än de andra icke-hararna som bor i hagen. Eller kan man räkna haren som om det vore en icke-hare utifrån ett flock- och trivselperspektiv? Kommer kastrera haren (troligtvis blir det en hona), så att det inte är några hormoner som spökar. /Cochon
Söker du ett annorlunda armband? Eller kanske ett mobilfodral eller en rem? Kolla gärna in på min shop eller skicka iväg ett PM.
Glöm inte gilla min facebook sida för mina trådar. 👋
Putt
Söker du ett annorlunda armband? Eller kanske ett mobilfodral eller en rem? Kolla gärna in på min shop eller skicka iväg ett PM.
Vet inte hur det funkar men tror absolut att det går. Vad härligt med en hel flock :)
#2 Ja, tror inte heller det skulle vara något problem. Men samtidigt vill jag gärna höra vad de som har erfarenhet av harkaniner har att säga, så man inte tar sig vatten över huvudet, haha. Visst är det. :)
Tror inte det skulle vara något problem! Min belgiska hare bor ensam så jag har ingen erfarenhet av flock. Men jag tror mer det beror på individen mer än rasen. Tycker verkligen du ska skaffa en hare, en riktigt trevlig ras!
#4 Tack för svar! :) Ingen som vet någon bra uppfödare? :)
Har sett belgiskt hare i flock :) #5 Melodys föder upp. Och en del kaningårdar med hoppkaniner har belgiska harar.
https://sites.google.com/site/vargidetskaniner/home
#6 Vad bra, och tack! Ska kolla upp Melodys. :)