Kanin iFokus

Kanin

Etikett: beteende-hälsa-och-skötsel
Läst 669 ggr
Oliviajjohansson
0

Den gamla kaninen biter den nya

Hej köpte en ny kanin för ca 3 veckor sen pga jag var tvungen att avliva min förra. 

Den nya kaninen som jag köpte är ca 7 månader och min andra kanin som jag har är ca 2 år när de först möttes så gick de inte alls ihop så vi fick vänja de med varandra, och nu så kan de vara tillsammans i bur/i deras rum men min äldsta kanin biter den nya kaninen  i sidorna och i rumpan så hon får sår.

Är det nån som vet varför hon håller på så?

emms
0

Sära på kaninerna!

En kanin som biter en annan kanin så att den får sår är inte nöjd i situationen. Alla kaniner passar inte tillsammans. De är individer och alla funkar inte ihop.

Vissa kaniner kan "bråka" lite i början men när dom skadar varandra så det blir sår ska man inte ha dom tillsammans alls.

Emma

frejaspluto
0

Det är så kaniner gör dom berättar genom bett jag bor här du är svarare än mig, jag gillar inte dig… Kaniner har en stor rang i sin flock. Ge dom en chans och ha en stor yta för det blir nog bättre . Kaniner ska ha stora ytor. För ert är så som lever i vilda. Strö lite hö, grönsaker och se hur dom kommunicerar . Du ska läsa om bonding. Hur kaniner kan komma överens, ✨

✨✨✨🌙love is in the air 💙🐇💜💜