Den gamla kaninen biter den nya
Hej köpte en ny kanin för ca 3 veckor sen pga jag var tvungen att avliva min förra.
Den nya kaninen som jag köpte är ca 7 månader och min andra kanin som jag har är ca 2 år när de först möttes så gick de inte alls ihop så vi fick vänja de med varandra, och nu så kan de vara tillsammans i bur/i deras rum men min äldsta kanin biter den nya kaninen i sidorna och i rumpan så hon får sår.
Är det nån som vet varför hon håller på så?
Sära på kaninerna!
En kanin som biter en annan kanin så att den får sår är inte nöjd i situationen. Alla kaniner passar inte tillsammans. De är individer och alla funkar inte ihop.
Vissa kaniner kan "bråka" lite i början men när dom skadar varandra så det blir sår ska man inte ha dom tillsammans alls.
Emma
Det är så kaniner gör dom berättar genom bett jag bor här du är svarare än mig, jag gillar inte dig… Kaniner har en stor rang i sin flock. Ge dom en chans och ha en stor yta för det blir nog bättre . Kaniner ska ha stora ytor. För ert är så som lever i vilda. Strö lite hö, grönsaker och se hur dom kommunicerar . Du ska läsa om bonding. Hur kaniner kan komma överens, ✨
✨✨✨🌙love is in the air 💙🐇💜💜