Kanin iFokus

Kanin

Etikett: beteende-hälsa-och-skötsel
Läst 1072 ggr
LyQa
0

Flytta ut innekanin

När ungefär är det okej att flytta ut en innekanin? Kaninen är en liten unge runt halvåret och kan tyvärr inte bo inomhus längre pågrund av allergi, men vi vill absolut inte göra oss av med flickan. Går det på något sätt att flytta ut henne redan nu, eller är det alldeles för kallt fortfarande?

Kaninhoppare
0

Hur kallt är det där du bor? Här ligger vädret stadigt på 10 grader på dagen, så i detta vädret hade jag nog vågat sätta ut henne. Dock hade jag i princip fyllt uteburen med halm från botten till tak, eftersom att det blir lite kyligare på natten.

Jag har satt ut kanin i betydligt kyligare väder och det funkade utan problem. Var bara uppmärksam på hur kaninen reagerar. Kolla till henne när det börjar bli kyligare sent på kvällen och försäkra dig om att hon inte fryser. 🙂

Medarbetare på Jättekanin. 

LyQa
0

Runt 10 grader om dagen här också. Inne delen på buren är ganska tät så med massor av halm och hö borde det väl inte vara några problem? Tack! :)

BaltizSimbaLukas
1

Annars kan man (om man har tid och plats) ha buren i ett rum som kan vara svalare, med öppet fönster eller bara avstängd värme. Om du långsamt sänker värmen så vänjer hon sig i lagom takt och kan flytta ut sedan. Lycka till! :)

"Ett hem utan kanin, är bara ett hus." ~Jag

Följ gärna min och min kompis kaniners instagramkonto: simbaochlukas !

Ha det gött, igelkött!

Kaninhoppare
0

#2 Nej, det ska inte vara några problem. Håll koll på hur hon reagerar bara, men med största sannolikhet kommer det funka bra. :)

Medarbetare på Jättekanin.