Kanin iFokus

Kanin

Etikett: allmänt
Läst 1437 ggr
Smultrondraken70
0

Mälardalens smådjursklinik

Dom ska ju ha en veterinär som är riktigt duktig på kaniner har jag förstått. Någon som har  erfarenhet av den kliniken, och vill dela med sig?

Sarah
0

Du menar Mälarens smådjursklinik :)? Marianne Thornvall är deras veterinär för exotiska djur, alltså alla smådjur som inte är hund eller katt. Har inte kanin själv, utan iller, men hon är fantastiskt duktig. Årets veterinär, för några år sedan.

Smultrondraken70
0

Japp :) det är den kliniken och den veterinären jag tänker på! Tack för ditt svar.

[Gnagare2]
0

Marianne Thornvall kan jag bara säga gott om. Hon har behandlat många av mina marsvin när jag bodde i Sthlm,tyvärr bor jag inte längre i närheten,men hon är en jätteduktig veterinär med inriktning smådjur och inte bara hundar och katter.

Smultrondraken70
0

Putt:) någon fler som vill svara?

Mickis1994
0

Har bara besiktat kaninungar där och är jättenöjd. Vet andra som har åkt in för enklare och med avancerade åkommor, samtliga är nöjda. En klinik att rekommendera då dom har en stor kunskap om kaniner.

Mvh Michaela Glansk.
Riverruns Hoppkaniner, uppfödning av hoppkorsningar. 

[Indii]
0

Jag har också varit hos henne, och ska snart tillbaka för att kastrera min hona! Det kryllar ju inte av kaninkunniga veterinärer, så det är helt klart värt en omväg när man hittar en som är bra!

ninor
0

Jag har varit där och träffat henne. Hon har kastrerat Hermione och det gick hur bra som helst. Jag var även där när Elliot hade lite problem med magen och fick bra information/tips. Åker numera alltid dit ifall det är något med kaninerna. :-)

Smultrondraken70
0

Ok tack för era svar:) tar gärna emot fler!

[Indii]
0

#7 Kan du berätta lite mer om när din hona kastrerades? T.ex. Hur länge var hon kvar på kliniken? Såg de till att hon hade börjat äta innan hon fick åka hem?

ninor
0

#9 Det var drygt 3 år sedan så jag kommer inte ihåg allting kristallklart direkt. Men jag lämnade Mio på morgonen och fick hämta henne runt kl 14. Då var hon såklart trött och smärtpåverkad, men fick info om att hon hade börjat äta. Jag fick även ett recept med mig på smärtstillande som jag hämtade ut på vägen hem. 

Väl hemma så var hon väldigt trött och ville inte äta. Jag lockade med allt möjligt och någon gång på kvällen tog hon någon tugga av en skorpa. Dagarna efter var hon också trött och fick smärtstillande, men åt och verkade må rätt OK.

[Indii]
0

Ok, tack för ditt svar! Gissar att det blir knepigt med maten i början här också. Man behöver bara sätta henne i transportlådan så surnar hon till, så det blir nog till att truga!