Kanin iFokus

Kanin

Etikettbur-och-aktivering
Läst 2212 ggr
Irmelinis
1

Hus/koja till stora raser?

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Ni som har större kaniner (3 kg och uppåt) vilken typ av hus har ni till dem? Något ni kan rekommendera? Både ute-hus och inne-hus. Har ni byggt själva? Eller finns det nåt smart man kan köpa på Ikea eller liknande och använda? 

Huset på bilden är det största jag har hittat än så länge och det är ju lagom till dvärgteddyn, men inte till en större ras 🙂

Uppfödning dvärgvädur och velveteen lop: 
www.alrunans.weebly.com/
Medlem i Sveriges Kaninvälfärdsförening

tiger tok
0

Vi har små hundkojor till våra franska vädurar😉

Storip
0

Ikea hol har många inomhus, om man har frigående. Men lättast är väl att bygga eller hitta en passande liten byrå ;) Eller bara en transport bur? Eller sådan katt toa med ingång?

https://sites.google.com/site/vargidetskaniner/home

Irmelinis
0

Javisst ja, den numera så berömda HOLen 😃 Det har jag sett att många har, hade glömt bort det.

Hundkoja är också bra tips?. Passar ju bättre utomhus. En transportbur eller katt-toa är inte så varma och vattentäta, tänker mig mer ett trähus eller ja, en gammal byrå 👍

www.alrunans.weebly.com/

Cathérine
0

Jag har en box i ladu gjord av hundgårdssektioner. Mina kaniner kan via ett hål i ladugårdväggen gå ut i utahage, också gjord av hundgårdssektioner.

Irmelinis
1
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
Förhandsgranskning av bild 1 av 2
Förhandsgranskning av bild 2 av 2

Idag har jag varit produktiv.. hittade en gammal byrå i förrådet som passade utmärkt att göra ett hus utav, tog ut lådorna och vände på den bara. Hade reglar över från när vi byggde hagar häromdagen, så de fick bli ben på huset. 

Av övrigt virke gjorde jag en sitthylla modell större. Imorgon ska jag måla alltihop och sätta ramp på.

www.alrunans.weebly.com/