Vad kostar en kastrering?
Hej! Har en liten fundering vad en kastrering kostar mellan tumme och pekfinger.. Jag avlar ju så har ju aldrig behövt tänka den tanken men slog mig att de kanske skulle vara bra o veta om man får den frågan av en kund… Va en arbetskamratvars dotter ska köpa en unge av mig sä småningom som fråga och gissar att de inte är sista gången den frågan kommer.. Så vad har ni fått betala? Eller vet ni va erlokala veterinär tar i allmänhet för detta ingrepp??
Jättekanin eller dvärgkanin? Vissa går efter vikt och då blir det fasligt dyrt att kastrera en stor bjässekanin. Jag har gett mellan 500-1400 kr för att kastrera hankaniner. För honkaniner börjar det på 1400 kr och uppåt.
Välkommen till min kaninblogg Kaninfamiljen.com
min dvv hane kostade 500 kr.
Min veterinär tar 850:- för kastrering av hane.
Jag tror att det kostade 900 för min holländare. När jag kastrerade en dvärgvädur på samma ställe var det en aning billigare men det var ju några år sedan också.
På djurskliniken här i stan tar de 750 kr oavsett vikt. Om det är ett djursjukhus eller djurklinik så finns det oftast en hemsida och där brukar även priser stå :)
Medarbetare på Hundar.ifokus
780 kr kostade det att kastrera min harkorsning i Gävle.
// Mandana & Belgarna
www.Belgarna.blogg.se
här kostar det 760-780 för en hane.
Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.
Här kostar det 700kr för hane och 1200kr för hona.
fick betala 900 kr för att kastrera en han kanin jätte dyrt tyckte jag men jag hade inget val.
http://emmaskaninselar.blogg.se/
Kan tillägga att jag hade några alternativ att välja på. Antingen i centrala Gbg på smådjursakuten där det skulle kosta 900 kr. Eller två mil utanför stan, i Lerum där kostade det 500 kr. Så beror nog mycket på läget..
tass, då jag ska kastrera min ena pojk i april :)
För mig kostade det 350 kr för min plutt (Hane)
Dock är det inte så billigt nu antar jag :)
What doesn't kill you makes you stronger.
#13 Beror på vart du bor osv.
Bästa är att ringa veterinären och fråga:)
#13 Beror helt på län och vet. :)
What doesn't kill you makes you stronger.
#14,15 Får ringa då :)
Gammal tråd men ställer en fråga hur gammal bör en kanin vara för att bli kastrerad? Gäller hankanin frågar för en kompis räkning :)
#17 Sex månader som tidigast.
Kastrerade min dvv hane i veckan och betalade 800kr (Ekeby Djurpraktik i Uppsala).
#17 5-6 månader och uppåt :)
#17 Hos oss var 5 månader gränsen.
http://nouw.com/smattochgott
Välkommen! <3
18,20,21 tackar för svaren 👍
Tycker ni att 1500:- låter som ett rimligt pris för kastrering av honkanin?
600kr för hane & 1200kr för hona i Örebro. Kastreras från 4 månader.
Såg att en va från Gävle!! Vart o vad kostade de? :)
1800 kostade det för mig, hane 😊
Med vänlig hälsning Emilia 
Innehavare av Norths Hoppkaniner

740 kr för kastrering av hane och 980kr för kastrering av honkanin.
Hos mig kostade det 1250kr för hane.
Zingo ;D
#28 Oj, det var dyrt. Jag betalade 600 kr för min hane om jag inte missminner mig. Inom kort ska min hona kastreras hos en (annan) klinik en bit från Sthlm, som tar 1500 kr för detta.