naturlik hage
hej, skulle gärna vilja ha tips? på hur man får en naturlik Hage, bor precis brevid skogen så kan gå och hämta det mesta. men har ganska dålig fantasi så vet inte riktigt vad jag ska använda mig av.. vill ha stockar i olika storlekar så de blir som " sitthyllor " men vi kan inte bara såga ner ett träd.. :/
Tänk på att även ris, grenar (som är levande), stenar m.m får du inte heller ta.
Mitt tips? är att du kollar upp med den som äger skogen, ska denne röja tex så kanske du till och med får ta stockbitar eller liknande.
Ang vad som är snyggt (men som du måste be om tillåtelse för det mesta) är väl större stenar, ris/kvistar/sly (Kan sättas ner i en hink med sand för att få ett "buskage"), större grenar osv snyggt.
ihåliga stockar är roliga tunnlar men lite svåra att få några som är nog stora.
l'm back
#1 nej absolut tar jag inte levande saker! dom var här för ca 1 årsen och röjde, tror dom tog de flesta av de träden då, vet du hur ofta de gör sånt? :/
Jag plockar alltid nytt till kaninerna efter en storm/kraftig blåst, då har mycket färska grenar ramlat ner på marken. Efter regnet kommer solsken.. ;)
Kolla med grannar som kanske klipper sina träd, eller någon träd genbank etc.