Vassa tänder + antibiotika kur
Hej, är så att Pix har snorat sedan oktober och gör ett knäppande ljud när han tvättar sig. Nu precis var jag hos veterinären med honom, anledningen till att jag inte tagit honom dit tidigare är att jag inte ansåg att han mådde dåligt. Men veterinären sa att Pix hade en aning vassa kindtänder och vi skulle tänka på om vi ville låta honom sövas och sedan få tänderna slipna samt röntgas i munnen. Skulle ni välja att slipa tänderna? Han skrev även ut Bactrim till oss för att få bort bakterierna som orsakade snoret, han sa att Pix skulle få det två gånger per dag i 20 dagar. Men glömde fråga med hur många timmars mellanrum, någon som vet?
~ Be sure to taste your words before you spit them out ~
Jag hade slipat tänderna en gång och hoppats på att det fixar problemet. Om det bara behövs göras väldigt sällan (alltså inte en gång varje månad) så hade jag åkt in för slipning om kaninen i övrigt mår bra.
Uppfödning dvärgvädur och velveteen lop:
www.alrunans.weebly.com/
Medlem i Sveriges Kaninvälfärdsförening
Jag hade slipat 1 gång och se om det löste problemet. Om man sedan var tvungen att fortsätta slipa regelbundet ofta ( typ var tredje vecka ) skulle jag inte göra det.
Zingo ;D