Kanin iFokus

Kanin

Etikett: färger-teckningar-och-raser
Läst 814 ggr
molsen
0

Ögon på vit kaninunge

Hej,

Min dotter ska få en kanin och idag i djuraffären såg hon en vit kaninunge som hon blev förtjust i. Kaninungen hade blå ögon och lite ljusgrått på svansen och även lite ljusgrå fläckar på bakre delen av ryggen. Jag undrar vad för sorts vit kanin det är då och om ögonen kommer att bli röda när den blir äldre. Jag tänker att de kanske har blå ögon när de är ungar och sedan ändrar ögonfärg när de blir äldre. Tacksam för snabbt svar.

taylor__lambert
0

nä, kaninen skulle då haft röda ögon. Blåa ögon är vanligt på vita kaniner.

Sajtvärd på Hundparkour.ifokus & CockerSpaniel.iFokus

Underskatta aldrig värmen från en kall nos Hjärta

em.nord
1

Som #1 säger blir ögonen inte röda utan håller sig blå. Vad det är för kanin är omöjligt att säga från en djuraffär. Tänk på att vita blåägdainte ovanligt är döva (har en själv). Skulle åkt till en uppfödare med en kull så hon har fler att välja på och nu får veta mer om vad det är för kanin :)

Mvh Emma, Låt inte rädslan att förlora hindra dig ifrån att spela!

medarbetare på Jack Russell Terrier ifokus

emmans blogg

Smultrondraken70
0

Satsa på att köpa från en seriös uppfödare, så att kaninen kommer från trevliga föräldrar, och din dotter får en snäll och välhanterad kaninunge. Kaniner ärver inte bara utseende även psyke. Från djuraffär är det mer svårt att veta vad man får för kanin:/ Vad gäller vit blåögd så har jag haft en, och han hörde bra. Fast jag vet att dom kan ha problem med hörseln.

Elsaharr
0

Köp inte från djuraffär! Det är sällan djuren kommer från uppfödare utan istället från grossister. Läs mer om det på länken! http://kanin.ifokus.se/discussions/5169d1d98e0e743cee000c32-aldrig-kopa-i-djuraffar

Zingo ;D

molsen
0

Tack för hjälpen!