Kanin iFokus

Kanin

Etikett: bur-och-aktivering
Läst 614 ggr
SnowTiger
0

Träna tricks med kaninen

Hej Har nyligen börjat träna tricks med min kanin. Men har ni några idéer på vad man kan lära dem? Skriv gärna hur man lär in det också :) Min kanin kan följande: • stå upp • snurra • följa efter

frejaspluto
1

Vi klicktränar min dotters kanin hon har fått in snitsen. Just nu lär hon honom hoppa och ta godiset från handen. Typ såhär Man lär in betydelsen av ett identiskt ljud (klickern låter ju alltid likadant-klick..när vi säger: "bra!" Så låter det alltid lite olika. Hjärnan kommer att förknippa klickljudet med något positivt (godisbelöningar) efter att man tränat in klickern Man ger kaninen en godis, och just när man ger den godisen klickar man med klickern. (Först fattar inte kaninen något samband) Upprepa proceduren 5-10 gånger och klicka precis när kaninen stoppar in godiset i munnen. Upprepa 2 gånger dagligen 5-10gånger , fortsätt träna, träna. 💜

✨✨✨🌙love is in the air 💙🐇💜💜

[Melbun]
0

Puss tycker jag är roligt. High five är också ganska enkel :)

Djurmanniskan
0

•Puss •High Five •Inkallning •stå & gå •Stå & snurra • Gå under benet. (Då måste man ju även sitta med knäna högt upp så att kaninen kan gå under) •

frejaspluto
0

Hihi, jaa, puss och high five! Superenkelt. Just dom två på rak arm kan jag säga utan klicker min dotter blev sååå glad det var hon som fick honom för första gången med high five utan klicker. Nu är det belöning efter dom orden. ✨☺️

✨✨✨🌙love is in the air 💙🐇💜💜