hoppar över hagen, behöver tips!
Hej jag har en hoppavlad kanin som är lite större. Hon väger ca 3,2 kg. Silja har mycket energi som hon behöver bli av med. Jag springer med henne 1,5 h ibland mer, varje dag, hon löstränas varannan dag och har en stor bur, men det räcker inte. På sommaren har vi två hagar som är 50m2 stora och på vintern är de lite mindre. Silja brukar hoppa över gallrena så fort man vänder ryggen till. Om jag hämtar höpåsen, byter vatten, fixar pellets, gosar med den andra kaninen så hoppar hon över gallrena. Vi har testat ställa kompostgallrena på högkant men det hjälper inte, vi har satt bärnät över hagen men det gnager hon sönder och hoppar ut Såklart har vi uppsikt över henne hela tiden, men då kan jag inte vara med min andra kanin som har hagen bredvid henne för hon hoppar bara över då också. Har ni någon tips? på hur ni brukar göra med era kaniner som hoppar över? Tacksam äver alla tips? :)
Kan tillägga att gallret vi har just nu är 1 m högt och är svårt stt göra högre då det kan bli svårt att hålla stabiliteten ;)
Hörde om någon med liknande problem, de ställde galler/nät inåt vinklad vid övre kanten..om du förstår?
https://sites.google.com/site/vargidetskaniner/home
Jag förstår ungefär :) kan försöka testa det :D