Vaccination och kastrering
Hej! Finns det någon här som vet vad vaccination mot kaninpest och gulsot kostar. Hur mycket kostar en kastrering?
Kastrering skiljer sig beroende på hona & hane samt varit man bor.
Så kolla med närmaste veterinär som är kunnig, samma med vaccination :)
Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.
Vaccinering mellan ca 300-450kr
Kastrering av hane, brukar ligga på ungefär 500-700kr
Kastering av hona, har för mig mellan 700-1300kr
Som Frida säger är det olika från veterinärsklinik och vart i landet den finns, men dessa är de ungefärliga priserna vad jag vet. 🙂
Vänliga hälsningar Ellen 

Det kombinerade vaccinet för kaninpest och kaningulsot kostade 620 kr per kanin för mig (Djurkliniken Roslagstull i Stockholm), kastrerade även min hona där för 1600 kr.
Jag rekommenderar precis som Frida att du tar kontakt med veterinärklinikerna omkring där du bor och hör med dem. Det kan skilja sig ganska mycket i pris mellan kliniker.
Kaninerna Benjie och Luna
Tumblr - ☆ - Instagram
Medlem i Sveriges Kaninvälfärdsförening
#3 Oj då gissade jag lite fel då i prisklass… Betydligt billigare priser här där jag bor, isf. 🤪
Vänliga hälsningar Ellen 

#3 SHIT! 😮
Jag (Skåne) betalar 200kr/kanin när jag vaccinerar med kombo vaccinet.
Har kastrerat hane hane för 775kr, samma veterinär tar 1175kr för hona. (Fågelkliniken)
-' Malin Hultman
_' Snowflake's Kaniner, hoppkaniner i Eslöv, Skåne
Portfolio | Instagram-kanin | Instagram-katt
Här kostar det också över 600 för vaccinering 😭 Försöker hitta en billigare veterinär men den jag kontaktade bad mig gå till blå stjärnan ändå.. ska maila runt mer
#5 När jag vaccinerade hade jag inte planerat det i förväg, utan veterinären föreslog det under hälsokollen och jag sa ja. Hade jag kollat upp andra klinikers priser innan hade jag nog valt att vaccinera någon annanstans. Jag litar mycket på Roslagstull men deras priser kan verkligen klassas som hutlösa ibland… Så blir det om man har lokaler i Stockholms innerstad antar jag!
Kaninerna Benjie och Luna
Tumblr - ☆ - Instagram
Medlem i Sveriges Kaninvälfärdsförening