Hur många djur?
Av ren nyfikenhet undrar jag:
*Hur många olika djur har ni?
*Vilken ras är det på djuren?
*Om ni har flera sorters djur, hur fungerar de ihop? (mest intresserad av att veta hur det funkar för er med hund/katt, hund/kanin, katt/kanin)
*Om ni har flera sorters djur, hur gjorde ni för att vänja dem vid varandra?
*Hur bor ni? (hus/lägenhet/på landet/i stan?)
*Bor era djur ute eller inne?
*Hur många människor är ni som hjälps åt att ta hand om djuren?
*Hur gör ni med djuren när ni åker bort?
Häst, kanin, katt och hund
*Om ni har flera sorters djur, hur fungerar de ihop? (mest intresserad av att veta hur det funkar för er med hund/katt, hund/kanin, katt/kanin)
Hästarna skrämmer övriga djur fast de är vänligt sinnade mot dem bägge två. Katten gillar att vara runt kaninerna så länge där finns ett galler mellan dem, är kaninerna lösa så är de kattätande monster tror han. Hunden vill helst bara leka med kaninerna, hon är aldrig lös med dem för jag tror hon skulle kunna bli lite för på i kaninernas tycke. Katten och hunden kommer överens så länge de är inomhus, men så fort de är ute vill hunden bara leka och det vill helst inte katten.
Vi presenterade dem väl bara egentligen för varandra och såg hur det fungerade, inget konstigare än så. "Funkar det så funkar det, funkar det inte får vi ta det då" typ, men det fungerade ju i alla utom hästfallen men de andra djuren behöver ju inte bo med hästarna så det är inga problem😉
Vi bor på en mindre jordbruksfastighet på landet med hästarna på gården.
Hunden och katten inne, hälften av kaninerna ute, andra hälften i en box i stallet och hästarna bor ute största delen av dygnet.
Katten: 4 pers
Hunden: 3 pers
Hästarna: Jag, lånar in mamma om det behövs
Kaninerna: Samma som ovan
Vi har mycket annat hästfolk i byn och en familj brukar vi hjälpa när de åker bort, så i gengäld hjälper de oss om de är hemma. Annars får någon (jag) stanna hemma. Hunden brukar vi alltid ha med oss om vi åker bort, annars bor hon hos min lillasysters kompis som hon gillar. Hon är lite kräsen på vem som ska sköta om henne nämligen. Det är tur att vi inte åker bort så mycket😃
Vi har "bara" två kaniner.
Vi bor i lägenhet i förort till storstad.
Kaninerna bor inne, frigående i lägenheten.
Det är jag och min sambo.
Om vi mot förmodan måste åka bort båda två samtidigt brukar någon av mina vänner komma och bo i lägenheten och vakta kaninerna under tiden. Det brukar vara ganska välkommet då några av mina vänner fortfarande bor hemma eller i studentrum, skönt att få en trea alldeles för sig själv en stund, två mysiga kaniner är ju bara en bonus. 😉
Kaninerna Benjie och Luna
Tumblr - ☆ - Instagram
Medlem i Sveriges Kaninvälfärdsförening
Jag bor i en villa och vi har totalt 8 djur. Två border colliehundar, en blandrashund, två bondkatter, två hermelinkaniner och en hoppkorsning. Våra kaniner är frigående i huset med alla övriga djur utan problem. Vi har en border collie som gärna vill valla kaninerna och kan ligga i flera timmar och stirra på dem. Katterna bryr sig inte ett dugg om kaninerna, de utnyttjar bara kaninernas liggplatser ;) Vår blandrashund gick inte att lita på i början, hon skulle nog gärnat döda en kanin. Men vi hade munkorg på henne i början och sa nej så fort hon gjorde ett utfall. Så hon blev snäll i munkorg, då tog vi bort munkorgen men höll fast henne och det gick bra, hon hade ju lärt sig att kaninerna skulle man bara snäll mot. Sen hade vi henne alltid under uppsikt med kaninerna och nu några år senare är hon jättesnäll mot kaninerna. De andra hundarna har alltid varit snälla mot kaniner eftersom de är vallhundar. Jag och mamma tar hand om kaninerna. Min mamma har varit väldigt sjuk i några år så hon kan inte resa bort, så vi har aldrig behövt haft kaninvakt.
*Hur många olika djur har ni? Svar, ; kanin *Vilken ras är det på djuren? Svar, dvärgvädur *Om ni har flera sorters djur, hur fungerar de ihop? (mest intresserad av att veta hur det funkar för er med hund/katt, hund/kanin, katt/kanin) Svar, jag jobbar med hundar deltid och jobbar Annat vid sidan om. Just nu jobbar jag med min väninnas hundar och katter. Dom är bråkigt melkan dom just nu . Men just kaninen och andra djuren funkar bra tillsammans! Katt, hund, leguaner,. Just min bror har. leguaner är van vid andra djur så finkar kanin, katt, hund tillsammans!! Under uppsikt såklart! *Om ni har flera sorters djur, hur gjorde ni för att vänja dem vid varandra? Svar, Vi köpte istortsett dom när dom är små och vi träffades regelbundet både vänner och släkt. Låta dom ta frihet under ansvar. *Hur bor ni? (hus/lägenhet/på landet/i stan?) Svar, Uppvuxen på gård, bor i lgh här Och åker hem till våran 2 i New York. *Bor era djur ute eller inne? Svar, innekanin, ute 1-2 ggr i veckan ,beroende på. Väder och vind! *Hur många människor är ni som hjälps åt att ta hand om djuren? Svar, 10 syskon, vänner, släkt, *Hur gör ni med djuren när ni åker bort? Svar, Två utav mina syskon har gård så det är bara stortsett släppa dom där. Dom känner sig hemma! Eller så får kaninen följa med oss till New York!! Har grejer där med.
✨✨✨🌙love is in the air 💙🐇💜💜
Hur många djur har ni? 1 dvärgkanin Vad är det för ras på djuren? Blandras Hermelin/lejonhuvad Om ni har flera sorters djur, hur fungerar de ihop? Vi tar hand om våran kusins hund ibland. Från början trodde hunden att kaninen var en leksak, men hon lärde sig snart att vara försiktig. Nu är dem bästa kompisar, hunden slickar på kaninens öron och tar hand om honom:-) Katter är han livrädd för… Hur bor ni? I radhus och lägenhet Bor era djur inne eller ute? Inne, men han är ute i sele och i uteburen 5-10 min varje dag. Hur många människor tar hand om djuret? Det är jag, men mina föräldrar ställer upp och hjälper mig om jag behöver:-) Hur gör ni med djuren när ni reser bort? Släkting eller kompis tar hand om honom.
*Hur många olika djur har ni? - 2 kaniner *Vilken ras är det på djuren? - Dvärgvädur *Hur bor ni? (hus/lägenhet/på landet/i stan?) - Lägenhet i förort till Sthm, samt på Öland på somrarna. *Bor era djur ute eller inne? - Inne *Hur många människor är ni som hjälps åt att ta hand om djuren? - Jag, samt dom två yngsta barnen. *Hur gör ni med djuren när ni åker bort? - På sommaren tar vi med dom, annars är alltid någon hemma.
*Hur många olika djur har ni? Bara två kaniner (eller egentligen en) .
*Vilken ras är det på djuren? 50/50 dvärgvädur och lejonhuvad.
*Hur bor ni? (hus/lägenhet/på landet/i stan?) I hus i utkanten av stan.
*Bor era djur ute eller inne? Ute.
*Hur många människor är ni som hjälps åt att ta hand om djuren?Fem, vissa hoppar bara in ibland om ingen annan kan.
*Hur gör ni med djuren när ni åker bort? Skaffar vakt, våra grannar eller bekanta med erfarenhet.
"Ett hem utan kanin, är bara ett hus." ~Jag
Följ gärna min och min kompis kaniners instagramkonto: simbaochlukas !
Ha det gött, igelkött!
Hund, katt och kanin
***Vilken ras är det på djuren?
**Hunden är en blandras och hans ursprungssyfte är huvudsakligen kaninjakt, katterna är blandraser och kaninerna är en blandras (lejonhuvad), belgisk jätte och belgisk hare
***Om ni har flera sorters djur, hur fungerar de ihop?
**Alla djur går ihop utmärkt. Alla hade fri tillgång till hela lägenheten i ungefär ett år förut.
***Om ni har flera sorters djur, hur gjorde ni för att vänja dem vid varandra?
**Jag hade en kanin när skaffade katterna och hon reagerade inte alls på dom men hon var redan van vid hund sedan innan. Katterna använde jag blomspruta på när dom försökte leka med eller jaga kaninen så dom lärde sig snabbt att inte röra henne. Hunden tog mer tid eftersom hans jaktinstinkt var rätt stark. I början hade jag honom kopplad när kaninen var lös och jag körde samma taktik som på katterna. Tog 3 månader innan han kunde gå lös med vilket smådjur som helst (kanin, chinchilla, råttor, möss, mm). Jag har aldrig haft några problem med att vänja kaniner vid andra djur, vissa kaniner har dock inte gått ihop med varandra.
***Hur bor ni?
**Lägenhet i utkanten av stan
***Bor era djur ute eller inne?
**Inne
***Hur många människor är ni som hjälps åt att ta hand om djuren?
**Det är bara jag
***Hur gör ni med djuren när ni åker bort?
**Jag åker sällan bort länge men det har hänt och då får mina föräldrar ta hand om hunden, någon kommer hem till mig för att sköta om katterna och kaninerna följer med.
Tell someone you love them today, because life is short. But yell it at them in German, because life is also terrifying and confusing.
Jag har en hund och en kanin
En engelsk cocker spaniel och en holländsk kanin
Det funkar sådär. Min hund gillar inte Charlie men charlie älskar honom, vill alltid nosa och leka med honom medan min hund morrar. Alfons har gjort "utfall" (bitit i luften) några gånger när charlie har vart för jobbig men han har aldrig bitit honom. Hunden är mest svartsjuk, han vill helst leva själv och ha all uppmärksamhet för sig själv. Men om man klappar charlie på huvudet brukar alfons komma och slicka honom på öronen och huvudet :P kan ha dom tillsammans men jag brukar stänga in charlie i buren när alfons är i mitt rum för att han ska kunna få lugn och ro.
Säger till alfons att vara snäll mot djuren bara
Hus utanför göteborg
Inne
5 personer tar hand om hunden och jag tar själv hand om charlie
Hittar djurvakt såklart
Hur många olika djur har ni?
Jag har 4 stycken djur ( + några fiskar, som jag inte riktigt vet antalet på, hehe)
Vilken ras är det på djuren?
Katten: Bondkatt
Kaninerna: 1 dvärgvädur och 2 lejonkorsningar
Om ni har flera sorters djur, hur fungerar de ihop?
De funkar inte ihop. Eller jag har inte provat, men vågar inte göra det då katten har visat intresse att tja, inte direkt vara vän med dem om man säger så 😉
Om ni har flera sorters djur, hur gjorde ni för att vänja dem vid varandra?
Vi har inte direkt vant dem vid varandra. Utan mest försökt hålla borta katten från kaninerna.
Hur bor ni?
Hus, typ på landet.
Bor era djur ute eller inne?
Kaninerna bor ute och katten är bådeoch om man säger så, när han vill gå ut går han ut.
Hur många människor är ni som hjälps åt att ta hand om djuren?
Fyra stycken som tar hand om katten. Men jag sköter själv kaninerna.
Hur gör ni med djuren när ni åker bort?
Om hela familjen åker bort (vilket händer ganska sällan) så ber vi någon släkting. Men om det bara är jag som åker bort får de resterande ta hand om alla djur, hihi.
1. 1 kanin (en Dvv) och 1 hund (en Bedlingtonterrier). 2. De fungerar bra ihop. :) 3. De började hälsa på varandra så fort kaninen kom. Eftersom kunde vi släppa kaninen och hålla vovven och sedan båda fria. Nu efter ett halvår så kan de vara tillsammans utan problem. 4. Hus, inte i stan men inte på landet heller… 5. Inne 6. Hunden: Hela familjen (5 st) Kaninen: Jag själv, får hjälp av mamma ibland, om det behövs. 7. Kanin: mormor eller grannarna. Hund: Kompisar eller mormor.
http://nouw.com/smattochgott
Välkommen! <3
1. 1 kanin (en Dvv) och 1 hund (en Bedlingtonterrier). 2. De fungerar bra ihop. :) 3. De började hälsa på varandra så fort kaninen kom. Eftersom kunde vi släppa kaninen och hålla vovven och sedan båda fria. Nu efter ett halvår så kan de vara tillsammans utan problem. 4. Hus, inte i stan men inte på landet heller… 5. Inne 6. Hunden: Hela familjen (5 st) Kaninen: Jag själv, får hjälp av mamma ibland, om det behövs. 7. Kanin: mormor eller grannarna. Hund: Kompisar eller mormor.
http://nouw.com/smattochgott
Välkommen! <3
*Hur många olika djur har ni? Vi har 2katter 1hund och 2 kaniner *Vilken ras är det på djuren? Kaninerna dvärgvädur hunden dvärg schnauzer och katterna bondkatt och norsk skogskatt *Om ni har flera sorters djur, hur fungerar de ihop? (mest intresserad av att veta hur det funkar för er med hund/katt, hund/kanin, katt/kanin) Asså alla våra djur fungerar jättebra ihop, vi vande dom inte på nått sett utan att vi bara släpper ut kaninerna kommer katterna springandes för att gosa, ibland är ena katten lite skygg för att nosa på kaninerna men för det mesta kommer hon fram, blir mer och mer *Om ni har flera sorters djur, hur gjorde ni för att vänja dem vid varandra? *Hur bor ni? (hus/lägenhet/på landet/i stan?) Vi bor i ett hus ute på landet *Bor era djur ute eller inne? Alla djuren bor innomhus *Hur många människor är ni som hjälps åt att ta hand om djuren? Det är jag, mamma pappa och min storebror, men jag tar kaninerna själv *Hur gör ni med djuren när ni åker bort? Min farfar bor mittimot mig så brukar barra kolla om han kan hjälpa och hunden far till mormor och morfar då dom gillar och ha humd men vill ej ha egen :))
1. vi har 3 katter och 2 kaniner
2. katterna är bondkatter och kaninerna är lejonman- dvärgvädur
3. djuren fungerar bra ihop, katterna håller sig i skinnet om de någon gång träffar kaninerna och kaninerna är rätt försiktiga av sig.
4. vi bor utan för stan på ett område där det inte är mycket trafik alls, mycket skog och gräsmatta.
5. kaninerna bor ute och katterna är både ute och inne.
6. Jag, mamma, pappa, mina två äldsta av de yngre syskonen. men det mest jag och mamma som tar hand om kaninerna.
7. min morfar bor på landet och där bor katterna då vi är borta, de är vana med att bo där och vana med skogarna där osv, det är som deras andra hem. Vi har många kanin-kunniga grannar som kan ta hand om dem och det fungerar väldigt bra.🙂
Just nu har jag 4 kaniner (ena ute på foder), 1 hund, 1 sköldpadda och fiskar.
1 dvärgvädur, 1 lejon/dvv & 2 hoppkorsningar. West highland white terrier, gulkantad vattensköldpadda och malawi cyklider(?).
Just nu bor kaninerna hos mamma och hunden hos pappa. Men flyttar till pappa om någon månad så återtår att se hur hunden reagerar på kaninerna då.
Återstår att se om någon månad.
Har precis flyttat till lägenhet med mamma. Men pappa bor i villa i en stad.
Alla bor inne.
Kaninerna är det bara jag som sköter. De andra hjälper mig om jag åker iväg på tävling. Fiskarna sköter min bror, hunden sköter pappa och hans fru och sköldpaddan sköter mammas man.
Jag får hjälp av vänner eller familj.
-' Malin Hultman
_' Snowflake's Kaniner, hoppkaniner i Eslöv, Skåne
Portfolio | Instagram-kanin | Instagram-katt