Att tänka på vid transport
På onsdag är det dags för Fluffen att kastreras. Jag skulle vilja ha lite tips? på hur jag kan göra färden dit (som visserligen bara tar 5min) så smidig och stressfri som möjligt. Han kommer sitta i sin transportbur som han är van med att springa in som han själv vill hemma (den står öppen utan gallret monterat), men har aldrig rest i den förut. Ska jag fylla den med något (utöver hö) och hur brukar ni göra med vatten? Han är van att dricka ur flaska. Alla tips? är välkomna! :)
Vi kommer åka bil dit.
Så kort sträcka behöver inte kaninen vatten i transporten :)
Hö och tex filt eller handduk som underlag i transporten räcker.
Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.
Korta transporter, behövs ngt underlag bara som tex, filt. Hö och sånt behövs inte. Veterinärer brukar inte rekommendera det under korta transporter. Dom klarar sig. Dom har ju där han kommer vara borta i nga timmar .🐰🌸
✨✨✨🌙love is in the air 💙🐇💜💜
Men är det ngt speciellt med mat och så får du ta med dig. 🍀✨
Så söt!♥En filt blir bra, vet inte om hö behövs då han kommer vara trött efteråt och inte äta. Hoppas allt går bra med kastreringen!:-)
#3 Eftersom kaninen ska kastreras vill veterinärer at man har det med, så kaninen kan äta på det om den vill innan hemfärd.
#5 Hö vill veterinärer att man har med vid kastrering så kaninen kan äta på det om den vill efteråt.
Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.
#6 Jaha, det visste jag inte:-)
Tack så mycket för svaren! :)
Njaaa, kaninen är så trött så den behöver inte mm tänk på om ni ska åka långt. Så ha det tillhanda iallafall när du kommer beroende på hur långt ni ska åka och hur pigg han är. Ta med dig nått som han är bekant med. Filt , eventuellt nån sak som han tycker om. Men många veterinärer säger att äta och dricka går innan besök helst inte ha något i buren när ni är i väntrummet. 🐰 Gör det som veterinären säger inte från oss. ⭐️✨