Kanin iFokus

Kanin

Etikett: allmänt
Läst 595 ggr
Hallon2015
0

Funderar på att köpa kanin

Hej allihopa, jag har funderat på att skaffa kanin:-) så jah undrar om ni har några tips? angående kanin skötsel?

fsigge
0

Läs kaninmagazinet.se De har mycket fakta och mycket grundläggande för kaniner där du kan läsa :) Men det viktigaste ekligt mig är en så stor yta för kaninen som möjligt, bra hö, att det är rent med mjukt underlag (spån t.ex) och att alltid ha tillgång till rent och fräscht vatten. Då skulle jag vilja säga att man har kommit långt i skötseln.

Frida

Trebit
0

Hej, vad kul att du är sugen på att skaffa kanin!
Det finns många sidor om hur man bäst tar hand om sina kaniner, bland annat på kaninmagazinet.se (många bra artiklar) och genom SKVF, Sveriges Kaninvälfärdsförening, som har viktiga informationsblad om kaninskötsel.
Spana till exempel in de om hemgångsråd,  utfodring och inredning

Kaninerna Benjie och Luna

Tumblr - ☆ - Instagram

Medlem i Sveriges Kaninvälfärdsförening

frejaspluto
0

Köp inte bara för utseende , personkemin från början är viktig, man märker det direkt att denna känns rätt! Min dotter var med hennes sexårspresent! Hon var mkt medveten och lyhörd på just det viktigaste man känner att det är rätt kanin. Hon och Pluto klickade på engång. Han kom fram och slickade henne på pannan. Så blev sååå himla glad. Hon valde namnet för hon älskar planeter dåvarande det Pluto som kändes rätt! 🌺

✨✨✨🌙love is in the air 💙🐇💜💜